تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۷۶۳۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صمت: صادرات فرآوری محصولات چوبی از مازندران به نقاط مختلف جهان پیگیری می‌شود

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات فرآوری محصولات چوبی و ام دی اف از مازندران به نقاط مختلف جهان با دیپلماسی فعال اقتصادی دولت سیزدهم در دست پیگیری است.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین عصر جمعه در حاشیه بازدید از شرکت آرین سینا تولید کننده محصولات چوبی در ساری افزود: زیرساخت‌ها برای توسعه صادرات از مازندران به نقاط مختلف جهان فراهم است و باید با عزم و اراده پولادین مسئولان استانی این مهم هرچه سریع‌تر محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: مازندران قطب تولید محصولات فرآورده‌های چوبی و ام دی اف در کشور است که باید با شناسایی بازار‌های هدف اقتصادی برای صادرات این محصولات بکوشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در کنار افزایش تولید باید به فکر صادرات محصولات باشیم که در این بین مازندران باتوجه به موقعیت ویژه ارتباطی در سطح کلان نقش غیرقابل انکاری در رونق صادرات کشور دارد.

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز جمعه به منظور بازدید از تعدادی از واحد‌های صنعتی و تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی در قالب سفر کاری یک روزه وارد استان مازندران شد.

وی پس از ورود به استان مازندران در شهرستان آمل مورد استقبال مسوولان محلی قرار گرفت.

وزیر صمت پس از ورود به شهرستان آمل به زیارت امامزاده ابراهیم (ع) رفت و در جوار بارگاه این امامزاده عظیم الشان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

فاطمی امین همچنین با حضور در شرکت فرآورده‌های لبنی کاله در آمل، شرکت آب بند در بابل، نساجی مازندران در قائمشهر، صنایع چوب و کاغذ و فولاد ایرانیان و آرین سینا در ساری از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

نشست با فعالان اقتصادی مازندران در استانداری پایان بخش سفر استانی و یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مازندران خواهد بود.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحد‌های صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحد‌های صنعتی با استقرار چهار درصد واحد‌های صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده