تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۴۸۵
کد خبر: ۲۷۷۲۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جوکار مطرح کرد:

بی توجهی به اکتشاف حلقه مفقوده استفاده از ظرفیت معادن/ ماشین‌آلات معدنی به نوسازی نیاز دارند

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس گفت: باید به اکتشاف معادن توجه ویژه‌ای شود، زیرا در صورت بی‌توجهی به شناسایی ذخایر جدید، ممکن است در سال‌های آینده با مشکل روبه رو شویم.

به گزارش می‌متالز، محمدصالح جوکار درباره مشکلات پیش روی معادن، گفت: متاسفانه در حال حاضر راهبرد، چشم‌انداز و نقشه راه مناسبی برای بهره‌گیری از ظرفیت معادن وجود ندارد، در واقع با وجود اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای دولت‌ها مکلف به استفاده از ظرفیت این بخش شدند، اما این مهم تاکنون محقق نشده و مستلزم برنامه‌ریزی است.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی معادن به اشخاصی واگذار می‌شود که از صلاحیت و اهلیت لازم از نظر تخصصی و داشتن امکانات و تجهیزات برخوردار نیستند که این موضوع یکی از موانعی بهره‌گیری از معادن است.

وی با بیان اینکه در موضوع اکتشاف معادن عملکرد خوبی نداشتیم، اضافه کرد: باید به اکتشاف توجه ویژه‌ای شود، زیرا در صورت بی‌توجهی به شناسایی ذخایر جدید، ممکن است در سال‌های آینده با مشکل روبه رو شویم. به طور مثال صنایع بالادست تولید فولاد برپا شده، اما اکنون با کمبود سنگ آهن و خوراک برای این واحد‌ها روبه رو هستیم که این موضوع، نشان دهنده بی‌توجهی به حوزه اکتشاف است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی را از دیگر ضرورت‌های این حوزه دانست و تصریح کرد: ماشین آلات کنونی توانایی بهره‌برداری از معادن را ندارند که باید در این حوزه نیز سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده