تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۷۶۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رئیس فراکسیون معدن مجلس: در حوزه معادن کارنامه خیلی درخشانی نداریم

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس گفت: در حوزه معادن کارنامه خیلی درخشانی نداریم و معدن کاران ما گرفتار تهیه و تامین ماشین‌آلات معدنی هستند.

به گزارش می‌متالز، فرهاد طهماسبی رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن و هفته صنایع کوچک که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت و معدن ایران، عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و جمعی از فعالان صنعتی و معدنی استان کرمان در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد با بیان اینکه در حوزه معادن کارنامه خیلی درخشانی نداریم، اظهار داشت: معدن کاران ما گرفتار تهیه و تامین ماشین‌آلات معدنی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه معادن یک سند معتبر نداریم، گفت: مقام معظم رهبری تذکر دادند و تاکید کردند که اکتشاف و بهره‌برداری از معادن در کشور سرعت داده شود تا از این ظرفیت خدادادی استفاده بیشتری شود.

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار‌های خوبی در کشور از جمله در مجلس، دولت و خانه معدن ایران انجام شده، اما کافی نیست، افزود: لازم است مشکلات بخش معدن کشور مرتب تذکر داده شود و در این زمینه یک تحول اساسی در کشور لازم است.

وی با اشاره به اینکه قانون معادن کشور در حال اصلاح و بازنگری است، بیان کرد: جلساتی در این زمینه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

طهماسبی با بیان اینکه کرمان یک استان معدنی بزرگ است و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، گفت: دولت باید در قانون جدید معدن، مکلف شود که از فعالان حوزه معدن حمایت کند و پیگیر این مهم هستیم.

۲۰۰ هزار متر اکتشاف معادن در سال جاری در دستور کار شرکت ملی مس ایران است

بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این همایش با بیان اینکه بالغ بر ۱۹ میلیارد تن مجموع ذخایر قطعی معدنی شرکت ملی مس است که منابع کشف شده ما است، اظهار داشت: برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال آینده در کشور ذخایر معدنی داریم.

وی با بیان اینکه خداوند ما ایرانیان را خیلی دوست داشته که بخش عمده‌ای از ذخایر معدنی مس دنیا را در کشور ما قرار داده است، گفت: شرکت ملی مس ایران سومین شرکت بزرگ دنیا در حوزه دارنده ذخایر معدنی است.

معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه حفاری معدنی و اکتشاف معادن در اولویت کاری شرکت ملی مس ایران است، افزود: در حال حاضر از رتبه هفتم دنیا با پشت سر گذاشتن آمریکا به رتبه پنجم دنیا دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار متر اکتشاف معادن در دستور کار شرکت ملی مس ایران است و به شدت پیگیر هستیم تا رتبه اکتشاف خود را در دنیا ارتقا بدهیم، ادامه داد: در تولید مس رتبه هفدهم جهان را داریم که ارتقای تولیدات مسی نیز در برنامه توسعه‌ای شرکت ملی مس قرار گرفته است.

رحمتی با اشاره به اینکه به‌دنبال آن هستیم که تولیدی را انجام بدهیم که هم اشتغالزایی ایجاد کند و هم برکت اقتصادی بر سر سفره مردم داشته باشد، گفت: ما نیاز به تامین منابع مالی از بانک‌ها نداریم و فقط حمایت معنوی سه قوه کشور را می‌خواهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده