تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۷۷۸۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چرا استان یزد بانک اطلاعاتی معادن ندارد؟

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس با تاکید بر لزوم راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعاتی معادن، گفت: انتظار به‌حق مردم، انجام مسوولیت‌های اجتماعی معادن است.

به گزارش می‌متالز، محمد صالح جوکار پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس تشکل خانه معدن استان یزد با اشاره به اینکه این تشکل باید در کنار ظرفیت‌سازی، کار‌های بزرگی را برنامه‌ریزی و در حوزه معادن استان انجام دهد، اظهار داشت: این تشکل قبلا هم با یکسری فعالیت‌های مثل عدم واگذاری معادن به خارج از استان و تامین خوراک برای زنجیره فولاد استان داشت که در این زمینه‌ها به‌جایی نرسید، ولی متولیان جدید این تشکل باید آنقدر قوی فعالیت کنند که حتی وزارت از آن‌ها در حوزه‌های معادن مشاوره بگیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی معادن استان باید در دستور کار تشکل خانه معدن قرار گیرد، اضافه کرد: سطح کاری تشکل خانه معدن به آن میزان باید ارتقا یابد که در حوزه‌های آب و حتی مباحث پیرامون استان حرف‌های بسیار برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه چشم‌اندازی داشته باشید که در آن وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در حوزه معدن استان مشخص باشد، افزود: در این چشم‌انداز راهکار‌های رسیدن به آن را نیز تدوین کنید که خوراکی برای معادن باشد؛ یکی از مباحث مهم در حوزه معادن بحث اکتشاف است که خوب عمل نکردیم که در این خصوص هم نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با تاکید بر اینکه در بحث مسوولیت‌های اجتماعی معادن، مردم از شما انتظار دارند افزود: این معادن به واسطه برداشت، انفجار‌ها و تردد کامیون‌هایشان اثرات منفی بر جاده‌ها و محیط زیست و منابع طبیعی شهر‌ها و روستا‌ها داشته‌اند که باید به واسطه این‌همه مشکلاتی که ایجاد کرده‌اند، مسوولیت اجتماعی خود را به‌درستی انجام دهند.

جوکار گفت: نمایندگان مجلس بازوان نظارتی خوبی هستند و اگر مواردی منتقل شوند می‌توانند به‌خوبی نظارت داشته باشند همچنین مشکلات قانونی در بخش‌های مختلف می‌تواند توسط مجلس برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده