تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۷۷۹۰۰
استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

تسریع در آماده سازی زیرساخت‌های چابهار موجب توسعه سواحل مکران می‌شود

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تسریع در آماده سازی زیرساخت‌هایی نظیر افتتاح راه‌آهن، ساخت فرودگاه، دوبانده کردن جاده‌های منتهی به بندرچابهار موجب توسعه سواحل مکران می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس خیابانی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری که با حضور حسین دهقان دبیر شورای توسعه سواحل مکران در چابهار برگزار شد اظهارداشت: مردم شهر و روستا‌های چابهار در چند متری دریا آب ندارند لذا ضروریست با شیرین سازی آب دریای عمان برای آشامیدن، کشاورزی، صنعت و طرح‌های بزرگ پتروشیمی و فولاد اقدام فوری صورت گیرد، چون جدا از کشور‌های مختلف جهان در داخل کشور از نظر شیرین سازی آب دریا سواحل مکران ۲۰ سال عقب است.

وی افزود: با حضور سردار دهقان و تجربیاتی که دارند در راس شورای توسعه سواحل مکران می‌تواند آن ظرفیت‌های چابهار و سواحل که به گنج پنهان بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مشهور است به شکل واقعی در ریل توسعه قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر افتتاح هر چه سریعتر راه آهن چابهار - زاهدان تاکید کرد و اظهارداشت: ۷۰ درصد حمل و نقل و بار شرق کشور به دوش راه آهن خواهد افتاد و چنانچه این طرح ملی زودتر تکمیل شود شبکه حمل و نقل و ترانزیت شاهد تحول چشمگیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: فرودگاه کنارک به دلیل محدودیت‌های پیش رو و نظامی بودن و خدمات اندک و ضعیف در شان مردم و جایگاه اقتصادی چابهار و سواحل مکران نیست و باید فرودگاه غیر نظامی چابهار برای توسعه حمل و نقل و جابجایی کالا و مسافر هر چه سریعتر آغاز و تکمیل شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: بندر چابهار به دلیل نبود ریل و راه ترانزیتی نتوانسته موفق عمل کند لذا باید ظرفیت آن بصورت ۱۰۰ درصدی مورد استفاده قرار گیرد و تنها راه آن توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی است.
وی تصریح کرد: راه‌های متصل به چابهار برای حجم بالای سرمایه گذاری و حمل و نقل کالا و مسافر مناسب نیست و حتما راه‌های سیستان و بلوچستان باید به بزرگراه و آزادراه تبدیل شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: جذب سرمایه گذاری برای اشتغال و تولید حتما باید شکل گیرد و فلسفه وجودی تاسیس مناطق آزاد نیز همین است تا تولید و اشتغال را فعال و بر صنعت و طرح‌های بزرگ کمک کنند تا فعال‌تر شوند.

وی بیان کرد: چابهار نزدیکترین منطقه به کشور‌های مختلف همجوار اقیانوس است لذا توسعه زیرساخت‌های آن خیلی مهم است تا بتواند کشور از ظرفیت‌های آن منتفع شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده