تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۷۸۴۹۳
سرویس خبر : انرژی

دیدار هیات شرکت توتال با میشل عون و اعلام آمادگی برای استخراج گاز لبنان

‌می‌متالز - هیاتی از شرکت انرژی توتال فرانسه در دیدار با میشل عون اعلام کرد که این شرکت بعد از انجام توافق مرزبندی لبنان و فلسطین اشغالی عملیات اکتشاف و تولید گاز برای لبنان را آغاز خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان عصر دیروز در کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری لبنان) میزبان هیاتی از شرکت توتال انرژی فرانسه بود. «لوران ویور» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا، «جان جلیله» معاون وی و «رومان دولامارتینه» مدیر شرکت توتال از جمله مقامات ارشدی بودند که در این هیئت حضور داشتند.

اعضای این شرکت فرانسوی در دیدار با میشل عون درباره آمادگی شرکت توتال جهت آغاز کار حفاری برای لبنان در بلوک شماره ۹ در منطقه اقتصادی این کشور در جنوب بعد از انجام توافق مرزبندی با فلسطین اشغالی و انجام مراحل اداری لازم صحبت کردند.

آن‌ها همچنین از آغاز همکاری مجدد با لبنان در زمینه اکتشاف نفت و گاز در این کشور و تکمیل عملیات‌های انجام شده توسط شرکت توتال در بلوک شماره ۴ ابراز خوشحالی کردند.

اعضای هیات مذکور توضیح دادند که سکوی حفاری شرکت توتال از ابتدای سال ۲۰۲۳ طبق مفاد درج شده در قرارداد با اداره نفت لبنان عملیات خود را از سر خواهد گرفت.

میشل عون نیز ابراز امیدواری کرد که کار اکتشاف در بلوک شماره ۹ لبنان به سرعت آغاز گردد تا زمان از دست رفته در طول یک دهه گذشته جبران شود.

در پی تلاش‌های فرانسه برای نقش‌آفرینی در انجام توافق مرزبندی لبنان و فلسطین اشغالی شرکت توتال به مقامات لبنانی قول داد که به محض انجام توافق کار خود را برای این کشور از سر خواهد گرفت و غرامتی که اسرائیل در ازای واگذاری کامل میدان قانا می‌خواهد نیز توسط همین شرکت فرانسوی پرداخت خواهد شد.

«الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان چند روز قبل اعلام کرد، شاخص‌های اولیه بر اساس مطالعات صورت‌گرفته توسط شرکت توتال نشان می‌دهد که منابع گازی موجود در میدان قانا تقریباً برابر با میدان کاریش است و انتظار می‌رود شرکت توتال ظرف چند ماه آینده کار حفاری را برای لبنان آغاز کند و ممکن است استخراج گاز ۴ سال طول بکشد، اما قبل از آن می‌توان شاهد بازگشت سرمایه‌گذاری‌ها و شرکت‌های خارجی به لبنان بود و این امر ارتباط لبنان با صندوق بین‌المللی پول را نیز تسهیل می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده