تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۷۸۹۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج سالانه ۲۱ میلیون تن مواد معدنی در کردستان

‌می‌متالز - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های شاخص و مهم به لحاظ ذخایر مواد معدنی است، گفت: در حال حاضر ظرفیت استخراج معادن استان، سالانه ۲۱ میلیون تن است.

به گزارش می‌متالز، مهدی سیفی باغی خانی گفت: با توجه به اقداماتی که در حوزه معادن در سطح استان صورت گرفته، می‌توان گفت که نهضت فرآوری معدن و نهضت ایجاد ارزش افزوده بیشتر در استان شروع شده و خوشبختانه در سال جاری نیز با سرعت و شتاب بیشتری در حال اجرا است.

وی افزود: سرمایه گذاران خوب و توانمندی به بحث فرآوری معدن ورود کرده اند و بحث فرآوری ذخایر سیلیس سقز نیز با ورود سرمایه گذار قوی در دست اقدام بوده و همچنین برای سایر مواد معدنی نیز برنامه ریزی‌های لازم در دست اجرا است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در زمینه طلا پروانه بهره برداری معدن سارگونی قروه در گذشته فعال بوده و فرآوری ماده معدنی در همین معدن در حال انجام و محصول به صورت شمش طلا صادر می‌شود.

سیفی باغی خانی ادامه داد: بهره برداری از معدن طلای قل قل سقز نیز صادر شده و مقدمات احداث کارخانه فرآوری هم در دست بررسی و خوشبختانه اکتشافات خوبی توسط بهره برداران خصوصی، سازمان زمین شناسی و معدن صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در بحث تکمیل زنجیره آهن هم برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و با ایجاد واحد‌های کنستانتره و گندوله بخش خوبی از ذخایر سنگ آهن هم در حال حاضر فرآوری می‌شود.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: همچنین ذوب آهن اصفهان با ورود به سرمایه گذاری کردستان در زمینه ایجاد زنجیره ارزش آهن و تکمیل آن مقدمات کار انجام شده و مطالعات اولیه و پتانسیل‌ها معرفی و عملیات اجرایی در دست اقدام است.

منبع: هانا خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده