تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۲۷۸۸۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در روز استیضاح وزیر صمت چه خبر است؟

آغاز مرحله دوم مزایده معادن در ۸ استان از فردا + جزئیات

‌می‌متالز - سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت از آغاز مرحله دوم مزایده معادن در ۸ استان دیگر خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی حمیدی با اشاره به برنامه ریزی وزارت صمت برای مزایده معادن در گروه دوم استان‌ها، اظهارداشت: در مرحله دوم معادن استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان و مازندران از فردا سه شنبه به مزایده خواهند رفت.

وی، شمار مزایده معادن را در ۸ استان متفاوت عنوان و تصریح کرد: تعداد معادنی که از فردا به صورت هماهنگ به مزایده خواهند رفت، در استان آذربایجان شرقی ۱۸۸ فقره، اردبیل ۲۱۰، آذربایجان غربی ۱۶۳، زنجان ۱۳۳، قزوین ۶۰، کردستان ۱۰۵، گیلان ۵۰ و مازندران ۵۰ فقره است.

سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: فعالان معدنی، کارشناسان و سرمایه گذاران می‌توانند از فردا با مراجعه به سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت وابسته به وزارت صمت نام نویسی کنند.

حمیدی افزود: افراد متقاضی برای حضور در مزایده معادن تا ۲۵ آبان ماه جاری فرصت ارسال و بارگذاری مدارک خود را در سامانه ستاد را دارند و بارگذاری پاکات پیشنهادات متقاضیان نیز ۲۸ آبان صورت خواهد گرفت.

رضا محتشمی پور معاون وزیر صمت پیش از این گفته بود: حدود ۱۹ هزار پرونده در مرحله مزایده داشتیم که اغلب آن‌ها به خاطر مشکلات زیست محیطی باید مسدود می‌شدند و امروز با ساماندهی به عدد ۱۳ هزار پرونده رسیدیم که ۵ هزار ۴۳۷ معدن در مزایده قرار گرفت و سعی داریم تا فروردین سال آینده مزایده مابقی را انجام دهیم. اکنون اغلب فرآیند‌ها در سامانه کاداستر به صورت الکترونیک اجرا می‌شود، بیش از ۱۶۰۰ محدوده‌های منتسب نشده داشتیم که مشخص نبود دقیقا کدام نقطه هستند و بهره بردار کیست، این محدوده‌ها را ساماندهی کردیم و به ۳۸۴ محدوده کاهش دادیم.

به گفته معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حوزه معدن حدود ۲۱۷ بخش نامه داشتیم که بعضی از آن‌ها ناقض هم بودند، این بخش نامه‌ها پایش شد و برخی از آن‌ها ادغام شدند و امیدواریم زمستان امسال نسخه تکمیلی یک بخش نامه واحد را در قالب ۸۰ صفحه ابلاغ کنیم.

از سوی دیگر، جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده