تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۷۸۷۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل روزانه بازار آهن ۹ آبان ماه ۱۴۰۱

‌می‌متالز - بررسی بازار آهن امروز، ۹ آبان ۱۴۰۱ از تداوم ثبات نسبی قیمت‌ها در این بازار حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، بررسی بازار آهن امروز، ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که امروز در این بازار همچون بازار ارز آرامش حاکم است.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران با نرخ ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

آخرین خبر از تحولات بین المللی به سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مربوط می‌شود. ناصر کنعانی با بیان اینکه کنشگری فعال در ارتباط با برجام وجود دارد، گفت: منتظر توافق برای تامین منافع و مصالح خود نمی‌مانیم و روابط خارجی خود را به برجام گره نزده و نخواهیم زد.

خبر دیگر اینکه جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه شنبه ۱۰ آبان ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. در این میان، باید منتظر ماند و دید سرانجام پایان وزارت سیدرضا فاطمی امین فرا می‌رسد و یا اینکه نمایندگان فرصت مجددی به وی خواهند داد تا او در این سمت به کار خودش ادامه دهد.

از بورس کالا خبر رسید امروز دوشنبه ۹ آبان ماه، از ۲۷۹ هزار و ۷۳۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا ۲۵۴ هزار و ۹۲۰ تن معادل۹۱٫۱ درصد به تابلوی معاملات راه پیدا کرد. برهمین اساس، ۱۸۴ هزار و ۹۲۰ تن از حجم شمش بلوم در تابلوی معاملاتی امروز بورس کالا با رقابت ۰٫۰۸ درصدی و با قیمت پایانی ۱۳۲ هزار و ۳۲۳ ریال مورد معامله قرار گرفت. همچنی از ۷۰ هزار تن تختال عرضه شده روی تابلو بدون رقابت به میزان ۱۲ هزار تن و با قیمت پایانی ۱۳۰ هزار و ۹۱۶ ریال معامله شد.

همچنین آخرین خبر‌ها از بررسی آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های نشان می‌دهد که نرخ هر ۴ مقطع مهم فولادی در این بازار کاهشی شد و در این میان، فولاد ضد زنگ بیشترین افت قیمت را تجربه کرد.

خبر دیگر اینکه براساس تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، کارگروهی متشکل از نمایندگان معاون اول رئیس جمهور، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی موظف شد ضمن رصد تصمیمات تورم‌زای دستگاه‌های اجرایی، از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش نرخ تورم شود، جلوگیری کند.

در همین حال، مهدی حمیدی، سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت در گفتگو با فولادبان از آغاز مرحله دوم مزایده معادن در ۸ استان دیگر خبر داد و اعلام کرد: در مرحله دوم معادن استان‌های اردبیل، آذربایجانشرقی، آذربایجانغربی، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان و مازندران از فردا سه شنبه به مزایده خواهند رفت.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویداد‌ها حاکی از آن است که در روز‌های آینده با تداوم ثبات بازار ارز، همچنان آرامش در بازار آهن حاکم خواهد بود.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار چه خبر؟

بررسی بازار آهن امروز ۹ آبان ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد در بازار میلگرد قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها ثابت باقی ماند و تنها دو شرکت نرخ محصولات‌شان را ۵۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش دادند.

همچنین در بازار نبشی و ناودانی، به غیر از یک شرکت که قیمت محصولات خود را ۱۰۰ تومان کاهش داد، مابقی شرکت‌ها قیمت محصولات را ثابت نگه داشتند.

در همین حال، در بخش کیلویی بازار تیرآهن قیمت اکثر محصولات بدون تغییر اعلام شد. البته بعضا شاهد اصلاح نرخ برخی شاخه‌های ذوبی هستیم.

علاوه بر این، در بازار پروفیل قیمت محصولات یک شرکت ۲۰۰ تومان افزایش، یافت و قیمت محصولات یک شرکت بدون تغییر اعلام شد، ضمن اینکه در این بازار مابقی مبادی فروش نرخ محصولات‌شان را ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان کاهش دادند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده