تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۷۹۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی هستیم

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: در حال حاضر نیازمند بازنگری و اصلاح برنامه‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سطح استان هستیم که این موضوع با همراهی مجلس و دولت این قوانین به نفع تولید و کارآفرینی است.

به گزارش می‌متالز، حسین پیرموذن صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر نیازمند بازنگری و اصلاح برنامه‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سطح استان هستیم که این موضوع با همراهی مجلس و دولت این قوانین به نفع تولید و کارآفرینی حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: در راستای توجه به برنامه‌های حمایتی با محوریت سازندگی در استان اردبیل برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از فعالان و سرمایه‌گذاران با هدف تامین زمین و زیرساخت‌ها در دستور حکار قرار گرفته و امید می‌رود با حل مشکلات بخش خصوصی و تامین زمین برای آنان نسبت به توسعه اشتغال و اقتصاد اقدامات لازم انجام یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: اهداف توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی متاسفانه با برخی موانع و انحرافات مواجه بوده که بدون شک با بررسی و احصای این مسائل و مشکلات و اتخاذ تصمیمات اساسی و مهم برای ارائه راهکار در این زمینه اقدامات مناسبی در حال اجراست.

پیرموذن تصریح کرد: هدفگذاری برای حل مشکلات و موانع باید براساس اساسنامه شهرک‌های صنعتی با ارائه خدمات مطلوب در این زمینه همراه باشد تا بتوانیم خدمات مطلوبی را به فعالان اقتصادی و صنعتی ارائه دهیم و با تامین هزینه‌های برق رسانی نسبت به خرید تجهیزات و امکانات لازم برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم که به همین منظور شهرک‌های صنعتی باید در این راستا به وظایف خود عمل کنند.

وی اظهار کرد: کمبود زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل یکی از معضلات اساسی است که سبب شده تا چهره صنعتی تحول خوبی را در بخش صنعت و حمایت از فعالان تولید شاهد باشیم و با توجه به این که در سال گذشته تسهیل صدور مجوز واحد‌های صنعتی تا سه برابر افزایش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: توجه به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این حوزه و نیز به حداقل رساندن فرآیند بروکراسی اداری یکی از موارد حائز اهمیت برای اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی است تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

پیرموذن تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است که درصدد هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت نظام مهندسی برای توسعه ساخت و ساز شهرک‌های صنعتی توسعه این حوزه را شاهد باشیم که این مساله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است و باید مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: حمایت از بخش صنعت استان به عنوان شاهراه‌های توسعه استان باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم فعالیت واحد‌های صنعتی را در شهرک‌های استان به مرحله قابل قبول برسانیم و موانع و مشکلات را در اسرع وقت برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده