تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۹۱۳۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

واگذاری بیش از ۸۱۱ هکتار اراضی در شهرک‌های صنعتی کشور به تولیدکنندگان

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۸۱۱ هکتار اراضی در شهرک‌های صنعتی به تولیدکنندگان واگذار شد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان ظهر امروز در بازدید از نواحی صنعتی علی‌آبادکتول در جمع خبرنگاران با اشاره به بحت توسعه شهرک‌ها به خصوص در استان‌های شمالی که از نیاز‌های جدی امروز است، اظهار داشت: امسال تقاضا برای سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کرده و از ابتدای سال بیش از ۸۱۱ هکتار اراضی را در سطح کشور به فعالان اقتصادی واگذار شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم تقریبا نزدیک به ۳ هزار هکتار برای توسعه صنعتی در سطح کشور واگذار شده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تامین زیر ساخت‌ها با همراهی وزارت خانه‌های دیگر و حمایت از صنایع کوچک، مد نظر ما قرار دارد تصریح کرد:در یکسال گذشته برای آماده سازی زیرساخت‌ها حدود ۶ هزار هکتار به وسعت شهرک‌های صنعتی در کشور افزوده شده است.

رسولیان تاکید کرد: آنچه برای ما مهم هستند که فضای لازم را برای فعالیت اقتصادی برای بنگاه‌های اقتصادی که نیازمند به ایجاد واحد‌های جدید دارند و یا نیازمند توسعه هستند فراهم کنیم که راهبرد جدی ما در استان‌ها و به خصوص گلستان است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ هکتار زمین جدید در استان گلستان تامین شد و زیرساخت‌ها در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بحث تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی خصوصا بنگاه‌های کوچک که کمتراز ۱۰ نفر کارگر و زیر ۵۰ نفر هستند را فراهم کنیم که یک بخشی را از محل توافق وزیر صمت با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت تولید و هم برای احیای واحد‌های راکد توافق خوبی انجام شده ازآن محل تامین کنیم و بخشی از منابع تبصره ۱۸ که امیدوارم هرچه زودتر ۱۴۰۱ ابلاغ بشه بتوانیم کمک کنیم فعالان اقتصادی و صنعت‌گران داشته باشیم.

رسولیان با اشاره به اهتمام جدی وزارت صمت درخصوص تامین زیرساخت‌ها برای توسعه واحیا واحد‌های تولیدی درشهرک‌های صنعتی بخصوص تصفیه‌خانه‌های فاضلاب این صنایع‌ها، گفت: در بحث فاضلاب در سطح کشور نزدیک به ۲۶۷ تصفیه‌خانه فعال داریم که یکی از رویکرد‌های ما هم برای حفاظت محیط زیست در استان‌هایی که مشکل کم‌آبی جدی داریم برای بازچرخانی آب است این روش را پیگیری می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده