تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۷۹۶۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک فعال فولادی:

نباید به وزیر نقش قهرمان بدهیم/ کار‌های بر زمین مانده زیادی در ایمیدرو داریم

‌می‌متالز - یک فعال فولادی با بیان اینکه نباید به وزیر نقش قهرمان بدهیم، تاکید کرد: کار‌های بر زمین مانده زیادی در ایمیدرو داریم.

به گزارش می‌متالز، امیر کاوه با اشاره به انتظار فعالان فولادی از سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از کسب رای اعتماد مجدد مجلس به وی، اظهار داشت: یکی از نخستین اقدامات مثبت وزیر صمت، نوسازی و بهسازی ساختار این وزارتخانه عریض و طویل بوده است.

وی گفت: وزیر صمت که در سال‌های گذشته به عنوان معاون بازرگانی در وزارت صنایع و معادن مشغول خدمت بود و نارسایی‌ها و نابسامانی‌هایی را در مدیریت امور شاهد بود، در راستای رسیدن به اهداف مدنظر در وهله نخست اقدام به تغییرات ساختاری کرد و به همین منظور معاونت‌های جدیدی را به وجود آورد.

کاوه یادآور شد: وزارت صمت در حقیقت از چهار وزارتخانه با کار سنگین تشکیل شده است و همین گستردگی حوزه‌های کاری سبب می‌شود تا در موضوعات کارشناسی و ارجاع کار با مشکل مواجه شود.

این فعال اقتصادی بیان کرد: در ادوار گذشته به‌ویژه دولت دوازدهم شاهد تغییرات مکرر در راس وزارت صمت یا چند ماه بدون وزیر اداره شدن این وزارتخانه بودیم. برهمین اساس، مجلس باید کمک کند تا وظایف این وزارتخانه تفکیک و سبک‌سازی شود.

وی با بیان اینکه امروز با کار‌های بر زمین مانده زیادی در ایدرو، ایمیدرو و سایر سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صمت مواجه هستیم، در عین حال اظهارداشت: اگرچه سازمان توسعه تجارت حرکت‌های خوبی را آغاز کرده، است، اما این حرکت‌ها باید تقویت شوند.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به وجود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها، تاکید کرد: نمایندگان مجلس اگر کمک کنند که این ستاد قانونی‌تر و چابک‌تر عمل کند، بسیاری از مشکلات کشور در همان استان‌ها یا شهرستان‌ها حل و فصل می‌شود.

کاوه اضافه کرد: همچنین اگر شورای نظارت بر اتاق‌های بازرگانی، شورای عالی معادن و ... تقویت شوند، آنگاه بسیاری مشکلات کاهش خواهد یافت.

وی در پایان تاکید کرد: به‌جای اینکه به وزیر نقش قهرمان بدهیم و انتظار رفع همه مسائل و مشکلات را از یک شخص داشته باشیم، مجلس باید ببیند از لحاظ ساختاری و سازمانی چه کمکی می‌تواند به این وزارتخانه بدهد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده