تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۹۷۱۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور تاکید کرد:

لزوم حمایت از تولید داخلی لنت‌ترمز

‌می‌متالز - حضور تولیدکنندگان لنت و همچنین شرکت‌های بازرگانی لنت‌ترمز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو تهران بسیار قوی و پررنگ بود و باید توجه داشت که به‌طور کلی توانمندی تولید لنت در کشورمان بسیار بالاست و سرمایه انبوهی در این صنعت به‌کار گرفته شده.

به گزارش می‌متالز، حضور تولیدکنندگان لنت و همچنین شرکت‌های بازرگانی لنت‌ترمز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو تهران بسیار قوی و پررنگ بود و باید توجه داشت که به‌طور کلی توانمندی تولید لنت در کشورمان بسیار بالاست و سرمایه انبوهی در این صنعت به‌کار گرفته شده؛ اما متاسفانه نگاه سودجویانه و عدم‌توجه به‌منافع ملی سبب شده است در این بخش شاهد واردات بی‌رویه محصولاتی به‌کشور باشیم که نمونه داخلی با کیفیت و قابل قبولی دارند و نتیجه آن نیز وارد آمدن خسارت‌های هنگفت به‌منابع مالی و نیروی انسانی است.
مسعود حسن‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور گفت: «درحالی فعالان بازار با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که مطابق قوانین و مقررات، واردات لنت‌هایی که ساخت داخل دارند تخلف محسوب می‌شود و متاسفانه باز هم بسیاری اقدام به‌واردات این قطعه از رویه‌های مختلف کرده‌اند.»
وی ادامه داد: «شرکت‌های بازرگانی با ایجاد روابط غیرقانونی موفق به‌ثبت سفارش شده‌اند و متاسفانه اقدام به‌واردات می‌کنند. اما آن‌ها باید بدانند سودی که از این طریق حاصل می‌کنند به‌قیمت بیکار شدن کارگر ایرانی است و مسلما از پیامد‌های آن بی‌نصیب نخواهند ماند.»
او افزود: «تولیدکنندگان بخش‌خصوصی در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و توقع دارند دولت نیز از آن‌ها حمایت کند و اجازه ندهد واردکنندگان صرفا با هدف کسب سود بیشتر، کمر به‌قتل این صنف و صنعت ببندند. درواقع می‌توان گفت لنت داخلی به‌لحاظ کمی و کیفی نه‌تن‌ها پاسخگوی نیاز داخلی است، بلکه توان رقابت با برند‌های خارجی را نیز دارد و می‌تواند بازار صادرات را نیز پوشش دهد.»
دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور در ادامه افزود: «فلسفه ایجاد مناطق آزاد، دستیابی به‌بازار‌های صادراتی بوده است؛ اما درحال حاضر این مناطق تبدیل به‌خطری برای تولیدات داخلی شده‌اند. براین اساس بحث واردات درمناطق آزاد باید مدیریت شود و نباید کالای کامل تحت‌عنوان نیم‌ساخته یا مواداولیه وارد کشور شود و سبب وارد آمدن آسیب به‌منافع تولیدکنندگان داخلی شود.»
وی گفت: «متاسفانه درنمایشگاه قطعات نیز در این بخش شاهد تبلیغ قطعات وارداتی مشابه نمونه داخلی از سوی برخی شرکت‌های بازرگانی بودیم که البته اعتراض ما شامل آن دسته از قطعاتی نمی‌شود که مشابه داخلی نداشته یا تولید داخل آن‌ها جوابگوی نیاز بازار نیست. درنهایت از مسئولین مربوطه تقاضا داریم با هدف حمایت از تولید داخل جلو تبلیغ و فروش کالای وارداتی را که از نمونه داخلی به‌میزان کافی برخوردار است بگیرند و به‌این شکل سبب تقویت انگیزه و بالا بردن قدرت سرمایه‌گذاری در این بخش بشوند.»

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده