به گزارش میمتالز، غلامرضا فریدزاد با اشاره به رشد ۶۰ درصدی عملکرد تولید در هشتماهه امسال، این مجموعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و شکستن رکورد تولید هشت ماهه در بازه ۳۶ سال گذشته، به تشریح عملکرد و دستاوردهای این شرکت پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته، شرکت ایدم دستاوردهای قابل توجهی در زمینههای مختلف از جمله تولید و فروش، پیشبرد پروژههای توسعه محصول، اصلاح ساختار مالی، بهبود شاخصهای مالی و بهره وری منابع انسانی کسب کرده است، افزود: نتایج به عمل آمده مرهون تلاشهای مضاعف و جهادی تمامی همکاران این مجموعه تولیدی است.
مدیرعامل شرکت تولید موتورهای دیزل ایران گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده، عملکرد این شرکت امسال بهترین عملکرد در حدود چهار دهه اخیر بوده و خوشبختانه در ماههای شهریور و آبان نیز این شرکت توانست از رکورد تولید ماهانه موتور در ۳۶ سال گذشته عبور کند.
وی با اشاره به توسعه و راهاندازی خطوط تولیدی و تجاریسازی موتور ۴۵۷ بهعنوان یکی از محصولات راهبردی و از ارکان مهم توسعه صنعت حملو نقل کشور، گفت: این موتور قابلیت استفاده در انواع کاربریها از جمله انواع اتوبوسهای شهری و بینشهری، اتوبوس آمبولانس، کشندهها و کامیونها (با توان ۳۰۰ تا ۴۳۰ اسب بخار) در راستای پاسخگویی به نیاز شرکت ایرانخودرو دیزل را دارد که به دلیل وابستگی برخی قطعات کلیدی و انحصاری آن به شرکت بنز آلمان، تولید آن بیش از یک دهه دچار توقف شده بود.
فریدزاد اجرای موفقیتآمیز این طرح را بهعنوان نقطه عطفی در تاریخ ایدم دانست و با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تعداد هزار و ۲۵۰ دستگاه از این موتور تولید و تحویل شده است، از اجرای طرحهای توسعهای برای افزایش ظرفیت تولید موتور مذکور از سال آینده خبر داد.
وی ضمن اشاره به پیشبرد برنامههای توسعهای همگام با سیاستهای گروه صنعتی ایرانخودرو، گفت: اجرای پروژههای توسعه محصول و ارتقای تمامی محصولات تولیدی شامل موتورهای ۳۵۵، ۴۵۷ و ۳۶۴ تا سطح استاندارد EURO ۵ EEV در راستای رعایت قوانین و الزامات زیستمحیطی کشور و پاسخگویی به نیاز ناوگان حمل و نقل تجاری کشور توسط متخصصان داخلی، در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل ایدم همچنین بهبود سطح آلایندگی، کاهش ۷.۲ درصدی مصرف سوخت موتور و صرفهجویی ارزی سالانه حداقل به میزان ۷۵ میلیون دلار را از دستاوردهای ملی اجرای سه طرح مذکور برشمرد و از شروع تولید انبوه آنها از اوایل سال آینده خبر داد.
وی افزایش چرخه عمر موتورهای تولیدی ایدم با تغییر سیستم سوخت رسانی به کامان ریل، سهولت در تامین قطعات سیستم سوخت رسانی کامان ریل به واسطه محدود بودن تولیدکنندگان سیستم سوخت رسانی مکانیکی و نیز کاهش صدای موتور را از دیگر اهداف به دست آمده با اجرای طرحهای قوای محرکه برشمرد.
فریدزاد با اشاره به برنامه جهشی شرکت ایرانخودرو دیزل، توسعه ظرفیتهای زنجیره تامین و تولید شرکت برای پاسخگویی بهموقع به برنامه مذکور را از دیگر اقدامات شرکت عنوان کرد.
منبع: شاتانیوز