تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۷۹۹۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار گیلان در نشست با جمعی از تجار و بازرگانان شهرستان آستارا بیان کرد؛

نقش مهم آستارا به عنوان دروازه تجارت و اقتصاد گیلان/ راه اندازی راه آهن رشت-آستارا در توسعه تجارت بین الملل ایران تحول آفرین است

‌می‌متالز - استاندار گیلان به نقش مهم و استراتژیک آستارا به عنوان دروازه تجارت و اقتصاد استان اشاره و بیان کرد: راه اندازی راه آهن رشت-آستارا و اتصال آن به کشور‌های اوراسیا در توسعه روابط تجارت بین الملل ایران اسلامی تحول آفرین است.

به گزارش می‌متالز، دکتر اسدالله عباسی بعداز ظهر امروز (چهارشنبه) در ادامه سفر یک روزه خود به آستارا درنشست با جمعی از تجار و بازرگانان این شهرستان ضمن بررسی مسایل و مشکلات پیش روی حوزه تجارت و صادرات، با قدردانی از اهتمام فعالان این عرصه برای بالندگی کشور عزیزمان؛ افزود: تقویت ظرفیت‌های حوزه تجارت، صادرات و اقتصاد شهرستان آستارا با توجه به قابلیت‌های موجود به مطلوب برسد، در رونق اقتصاد گیلان و نیز ایران اسلامی نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: با عنایت به تاکیدات هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و دستورات رئیس جمهوری در راستای راه اندازی راه آهن رشت-آستارا و اتصال آن به کشور روسیه، شاهد سرعت بخشی عملیات اجرایی خواهیم بود که در تحول منطقه و توسعه روابط تجارت خارجی بسیار اثربخش است.

نماینده عالی دولت در گیلان به مدیران و مسئولان دستگاه‌های متولی استان تاکید کرد: تا زمان بهره برداری این پروژه مهم، با رفع موانع، روند تجارت و صادرات را تسریع و تسهیل بخشند.

دکتر عباسی به جلسات مختلف خود با معاونین رئیس جمهوری و وزرای دولت سیزدهم و نیز سفرای کشور‌های مختلف در یک سال اخیر برای شکوفایی گیلان اشاره و اظهار کرد: در این دیدار‌ها در زمینه تبدیل کردن تهدید‌ها به فرصت با توجه به رویداد‌های جهانی و منطقه‌ای، فعال کردن و افزایش ظرفیت بنادر کاسپین- انزلی و آستارا، تجهیز گمرگات به سامانه‌های مدرن و هوشمند، راه اندازی پایانه و توسعه آن و تسهیل تجارت دریایی و حمل و نقل دریایی و زمینی نیز در کنار دیگر مباحث گیلان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: علاوه بر برگزاری این جلسات، بزودی برای توسعه روابط تجاری، سفری به همراه هیات تجارتی و اقتصادی گیلان به آستارا خان در روسیه خواهیم داشت.

استاندار گیلان از برنامه ریزی و مقدمات سرمایه گذاری و راه اندازی پایانه تره بار در غرب گیلان به محوریت جغرافیایی یک از شهرستان‌های تالش و آستارا خبر داد و افزود: راه اندازی این پایانه در کنار اقداماتی همچون فعال سازی سفر‌های هوایی به کشور‌های همسایه از برنامه‌های دولت برای تسهیل در امور تجار و بازرگانان کشورمان و توسعه صادرات است.

دکتر عباسی ادامه داد: دولت در جهت حمایت از محصولات کشاورزی، رونق تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران تنها به کشور‌های همسایه معطوف نشده و سطح رایزنی‌های و روابط بین المللی در دولت سیزدهم در جهت توسعه این بخش به نفع مردم ایران اسلامی بسیار مطلوب است.

وی اضافه کرد: از ابتدای حضور به عنوان خدمتگزار مردم گیلان در سکان استانداری، مشکلات شهرستان‌های مختلف از جمله بندرآستارا و حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان از جمله برنج کاران و باغداران کیوی بصورت میدانی احصا شده و با نشست‌های تخصصی در رفع مسائل و مشکلات، بسته بندی و فرآوری محصولات و شکوفایی اقتصاد موجود برآمدیم.

در این نشست غلامرضا مرحبا نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از تجار و بازرگانان این شهرستان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری استانداری گیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده