تاریخ: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۸۰۰۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استیضاح وزیر صمت، تعادل نسبی قیمت‌ها در بازار را متلاطم می‌کند

‌می‌متالز - رییس کمیسیون تخصصص کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: دست‌یابی به تعادل نسبی قیمت‌ها و تحقق تنظیم بازار عرضه و تقاضا دراوج تلاطم‌های بین‌المللی و نوسات تحمیلی از جمله مهمترین ثمرات عملکرد وزارت صمت در دولت سیزدهم است که استضیاح وزیر سبب شوک و آسیب به ثبات بازار خواهدشد.

به گزارش می‌متالز، امیر یوسفی روز پنجشنبه اظهارداشت: با وجود آنکه در یک‌سال اخیر نوسات تحمیلی به شاکله اقتصادی کشور بسیار فراتر از دوره‌های گذشته بود، اما عملکرد وزارت صمت در رصد مستمر و پایش دقیق بازار سبب شد تا خسارت‌های وارده به آحاد مردم به کمترین حد برسد، دست‌یابی به تعادل نسبی در قیمت‌ها، اجرای سیاست‌های کنترلی در فرآیند افزایش قیمت‌ها و جلوگیری از وقوع فراز و فرود‌های شدید در بازار از جمله رهآورد‌های «فاطمی امین» در وزارت خانه صمت است که چشم‌پوشی از آن‌ها بی‌انصافی است.

وی افزود: هر چند برخی از تصمیمات و اقدامات وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت به نتایج حداکثری منتهی نشد، اما بخش زیادی از مشکلات موجود در بازار ناشی از وجود قوانین دست و پا گیر در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

رییس کمیسیون تخصصص کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: رصد فعالیت‌های وزرا توسط نمایندگان مجلس امری مطلوب و از وظایف آن‌ها تلقی می‌شود، اما باید بپذیریم که قوانین کشور در حوزه تجارت نیازمند اصلاح و در برخی مواقع نیازمند بازنگری جدی است.

وی گفت: انتظار است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی علاوه بر انجام وظایف نظارتی خود در خصوص حذف قوانین دست و پاگیر و غلط اقدام عاجل کنند.

جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده