تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۷:۵۵
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۸۱۱۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
یک کارشناس مطرح کرد:

مگر خودرو فرانسوی به ایران وارد می‌شد که وزارت صمت آن را تحریم کرده است؟

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که واردات خودرو‌های فرانسوی به ایران ازسوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ممنوع و تحریم شده است.

به گزارش می‌متالز، فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در واکنش به این تصمیم وزارت صمت به روزنامه «اعتماد» گفت: به نظر نمی‌رسد این تصمیم وزارت صمت تاثیر چندانی روی بازار خودرو داشته باشد و آسیبی هم به صنعت خودروی فرانسه نخواهد زد.

این کارشناس بازار خودرو گفت: در گذشته کل صنعت خودروی ایران به فرانسه متصل بود و در طول ۴۰ سال گذشته این ارتباطات ادامه داشت، اما قبل از اینکه ایران چنین تصمیمی در مورد ممنوعیت واردات از این کشور بگیرد در واقع فرانسوی‌ها بازار خودروی ایران را ترک کرده بودند هر چند پایه و اساس صنعت خودروی ایران فرانسوی است.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: اینکه قرار بود به عنوان مثال ۱۰ هزار خودرو با رانت و به صورت مهندسی شده از فرانسه وارد ایران شود با این خبر دیگر قرار نیست از این کشور وارداتی صورت گیرد پس می‌بینیم که این میزان از واردات اصلا در این شرایط اقتصادی ایران تاثیری بر بازار نخواهد داشت. البته شرکت واردکننده سایپا- سیتروئن در لیست شرکت‌های واردکننده بود که باید سیتروئن می‌آورد که با این تصمیم واردات این خودرو هم لغو خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم وزارت صمت به نفع چینی‌ها نخواهد شد؟ گفت: خیر، زیرا بازار خودروی ایران از قبل به چینی‌ها واگذار شده بود و در این مدت به اندازه‌ای چینی‌ها و مونتاژکاران از انحصاری که دراختیارشان بوده خیال‌شان راحت است که با وجودی که اعلام شد واردات خودرو انجام می‌شود باز هم قیمت خودروهای‌شان را افزایش دادند.

منبع: اقتصاد نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده