تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۸۲۱۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل گمرک ایران خبر داد:

قدردانی دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک از عملکرد موثر گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

‌می‌متالز - دفتر منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گمرک (رایلو) در گزارشی از عملکرد موثر و فعال گمرک ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر قدردانی کرد.

به گزارش می‌متالز، دفتر منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گمرک (رایلو) در گزارشی از عملکرد موثر و فعال گمرک ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: در پی کشف محموله‌های بزرگ مت آمفتامین در چند مرحله توسط گمرک ایران، دفتر رایلو اقدامات گمرک ایران در کشف این محموله‌ها را بسیار موثر دانست.

مقدسی افزود: گمرک ایران با استفاده از سگ‌های مواد یاب، اسکن اشعه ایکس، مدیریت ریسک و کنترل‌های معمول موفق شده است محموله‌های قاچاق شیشه که به طور ماهرانه‌ای در تانکر‌های سوخت جاسازی شده بود، را کشف کند.

براساس این گزارش، رایلو از اعضای منطقه آسیا و اقیانوسیه (رایلو) درخواست کرد با وارد کردن اطلاعات محموله‌های توقیف شده در برنامه شبکه مبارزه با تخلفات گمرکی (CEN)، روش‌های مرتبط با نحوه و چگونگی کشف را با اعضا به اشتراک بگذارند، تا کشور‌های عضو از این داده‌ها در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کشف آن استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید: "رایلو" اعضا را تشویق می‌کند تا با افزایش سطح همکاری، بازرسی و نظارت منطقه‌ای و جهانی، مبارزه با قاچاق کالا‌های مختلف از جمله مواد مخدر را تشدید کنند.

شایان ذکر است دفتر رایلو در ارتباطاتی که با دفتر همکاری‌های بین الملل و مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران داشته است، ضمن تقدیر از مشارکت فعال گمرک در برنامه‌های دفتر منطقه‌ای رابط اطلاعات هوشمند آسیا اقیانوسیه از ۲ گمرک مرزی ماهیرود و دوغارون که در ماه‌های اخیر موفق به کشف مقادیر زیادی مواد مخدر شدند، نیز قدردانی کرد.

منبع: گمرک جمهوری اسلامی ایران

عناوین برگزیده