تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۸۲۲۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
انجمن جهانی فولاد اعلام کرد:

فینالیست‌های «چالش فولاد-۱۷» مشخص شدند

‌می‌متالز - فینالیست‌های مسابقات قهرمانی منطقه‌ای چالش فولاد-۱۷ «SteelChallenge-۱۷» اعلام شدند.

به گزارش می‌متالز، نتایج مسابقات قهرمانی منطقه‌ای فولاد چلنج -۱۷ (SteelChallenge-۱۷) که به مدت ۲۴ ساعت به‌صورت آنلاین در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار شد، امروز از سوی انجمن جهانی فولاد اعلام شد.

چالش فولاد امسال، ۱۲۹۸ شرکت‌کننده داشت که به نمایندگی از بیش از ۷۰ شرکت و ۸۰ مؤسسه دانشگاهی از ۲۷ کشور در این مسابقه شرکت کردند.

مشارکت‌کنندگان در این چالش باید با استفاده از شبیه‌ساز فولادسازی دانشگاه فولاد برای تولید بهترین فولاد با کمترین هزینه و مطابق با الزامات ردپای کربن محصول موردنظر داوران مسابقه را طراحی می‌کردند.

پیش از شروع این دوره از مسابقات، داوطلبان دو بخش شاغلین در صنعت فولاد و دانشجویان در این مسابقه با یکدیگر رقابت کردند وبا شرکت در کلاس‌های آمادگی در این مسابقه نظیر دوره‌های کوره قوس الکتریکی و فولادسازی ثانویه، گذراندن دوره‌های آنلاین، شرکت در انجمن‌های گفتگو و تمرین با شبیه‌ساز‌های انجمن جهانی فولاد، با روند شرکت در این مسابقه و طراحی محصول با استفاده از شبیه‌ساز آشنا شده بودند.

در دسته «صنعت»، نمایندگان Sunrise Engenharia، Tata Steel Limited، HBIS Group و POSCO به ترتیب در مناطق آمریکا، غرب آسیا، شمال آسیا و شرق آسیا به‌عنوان شرکت‌کنندگان ممتاز انتخاب شدند.

در دسته «دانشجو» نیز نمایندگان University of Ljubljana، Instituto Tecnológico de Aeronáutica (ITA)، Shavak Nanavati Technical Institute و National Chung Hsing University به ترتیب در مناطق اروپا، آمریکا، غرب آسیا، شمال آسیا و شرق آسیا به‌عنوان شرکت‌کنندگان ممتاز انتخاب شدند.

نفرات اول در هر دو دسته «صنعت» و «دانشجو» ا از هر پنج منطقه، به مسابقات قهرمانی جهانی که در ماه آوریل ۲۰۲۳ در شهر وین کشور اتریش برگزار می‌شود دعوت خواهند شد.

گفتنی است دانشگاه فولاد، ابتکار آموزشی طراحی شده از سوی انجمن جهانی فولاد است که به کارکنان فعلی و آینده شرکت‌های فولادی و مشاغل مرتبط، آموزش‌های مورد نیاز را ارائه می‌کند.

انجمن جهانی فولاد (worldsteel) بزرگ‌ترین انجمن تولیدکنندگان فولاد در دنیا است که حدود ۸۵ درصد از فولاد دنیا را تولید می‌کنند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده