تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۸۲۳۸۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
امام جمعه رفسنجان:

منابع مس سرچشمه به بانک‌های رفسنجان بازگشت/ خط قرمز مردم برای مجموعه مس، افزایش تولید در کنار آرامش کارگران آن است

‌می‌متالز - امام جمعه رفسنجان گفت: با تذکرات داده شده منابع مس اکثرا به بانک‌ها برگشته و جابجایی منابع هم به نفع مردم بوده است و از سپرده به حساب جاری منتقل شدند.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: در عظمت بسیج همین بس است که امام خمینی ره فرمودند افتخارم این است که خود بسیجی هستم و از خداوند می‌خواهم با بسیجیان مرا محشور کند.

وی افزود: در تفسیر این جمله از ایشان که “بسیج لشکر مخلص خداست”، کیفیت، کمیت و هویت بسیج تعریف شده است، در کشوری که تفکر بسیجی جاری باشد، دست استکبار برای ابد از آن کشور قطع خواهد شد.

مسوولان کشور باید در خدمت این قشر باشند و نگذارند در پیچ و خم مشکلات زندگی بمانند.

عسکری گفت: در آبرسانی، سیل و دیگر عرصه‌ها شاهد حضور بسیجیان بوده ایم، این مجموعه شبانه روز در کنار مردم و برای خدمت به آنان شکل گرفتند و سزاوار بهترین خدمات هستند.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: یقینا این لشکر مخلص خدا چشم فتنه را کور خواهد و با همیت بسیجیان و بیداری مردم و اتحاد نیرو‌های مسلح این فتنه‌ها قطع خواهد شد.

وی تصریح کرد: افرادی از ملت بریدند و به دشمنان مردم پناه بردند، از سرمایه کشور ثروت انداختند و امروز به کشورشان پشت کردند، به فرمایش امام علی این‌ها اهل دنیا هستند، هرجا که ببینند منافعشان بیشتر است به آنجا می‌روند.

عسکری افزود: این‌ها به خاطر بی عدالتی فرار نکردند بلکه به خاطر پول است و دنبال رفاه و آسایش خود هستند و نگران این‌ها نباشیم.

امام جمعه رفسنجان در ادامه به اتفاقات در مجموعه مس و انتصابات اخیر اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب دوبار دستور دادند که نمایندگان در عزل و نصب‌ها نکنند و ما نیز از دخالت در عزل و نصب‌ها منع شده ایم، اگر از ما نظر و مشورتی بخواهند ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: در مجموعه مس نگرانی در مساله خروج پول مس از بانک‌های شهرستان و استان وجود داشت که امروز استاندار محترم تماس گرفتند و توضیح دادند.

وی بیان کرد: با تذکرات داده شده منابع مس اکثرا به بانک‌ها برگشته و جابجایی منابع هم به نفع مردم بوده است و از سپرده به حساب جاری منتقل شدند.

عسکری گفت: دو بانک باقی مانده است و قرار شد تا روز یکشنبه گزارش دقیقی به استاندار ارائه شود.

امام جمعه رفسنجان مدیریت کارآمد متخصص و متعهد، حفظ و افزایش تولید، توسعه در بهره برداری و ایجاد اشتغال بیشتر و امنیت و آرامش در مناطق کارگری و معادن را از دغدغه‌های خود و مردم از مجموعه مس عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات بهتر و بیشتر به کارکنان این صنعت سخت و افرادی که در حوزه بهره برداری قرار دارند مهم اس، این منابع متعلق به مردم است، هرچند از مالیات مس همه مردم کشور استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنیم، اما این‌ها مطالبات ماست و انتظار توجه به آنان را داریم.

منبع: خانه خشتی

عناوین برگزیده