تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۸۲۵۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشف ۷۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در پرویزخان

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: ۷۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مرز رسمی پرویزخان کشف و توقیف شد.

به گزارش می‌متالز، قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان با توضیح اینکه در همین رابطه ۳۶ پرونده در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و دیگر کالا‌ها برای متخلفان تشکیل شده است، گفت: ۴۲ متهم این پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در مجموع به ۱۷۱ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند که این میزان جریمه به خزانه دولت واریز شده است.

وی با یادآوری اینکه ماهیت مرز پرویزخان تجاری است و مرز‌ها منابع اقتصادی دولت‌ها هستند، گفت: از این رو تدابیر اندیشیده شده باید در راستای کمک به توسعه فعالیت‌های تجاری در مرز‌ها باشد.

مدیرکل گمرک پرویزخان در ادامه افزود: گمرک به عنوان یک نهادی که مسوول اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت در مرز‌ها است تمام تلاش خود را برای مقابله با سودجویان و قاچاقچیان انجام می‌دهد.

مطلبی با بیان اینکه در هفت ماه سپری شده از سال جاری ۲ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی پرویزخان با عراق است، ادامه داد: مرز پرویزخان در بین مرز‌های ۱۲ گانه که با کشور عراق مراودات تجاری دارند از نظر تجارت خارجی در جایگاه نخست قرار دارد و هیچ یک از مرز‌ها به اندازه این گذرگاه رسمی حجم تجارت خارجی نداشته است.

وی اضافه کرد: ۲ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی و بیش از ۴۷۰ میلیون دلار صادرات از مرز پرویزخان در هفت ماه سپری شده از سال جاری نشان دهنده اهمیت و پویایی این مرز مهم و استراتژیک است.

او ادامه داد: مرزبانان اقتصادی در گمرک پرویزخان تمام تلاش خود را برای سهولت در امر صادرات کالا و مبارزه با قاچاق انجام می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده