تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۸۴۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری همایش علمی پژوهشی اقتصاد پنهان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز

‌می‌متالز - به گفته دبیر همایش اقتصاد پنهان، بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری علمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در هفته پژوهش، سومین همایش علمی-پژوهشی اقتصاد پنهان با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و انجمن‌های علمی کشور، حول محور‌های تعیین شده برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بابک درویشی دبیر همایش سومین همایش علمی-پژوهشی اقتصاد پنهان، با توجه به تصمیمی که شورای سیاست‌گذاری علمی-پژوهشی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتخاذ کرده است، روز دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱، از ساعت ۱۴ الی ۱۸ سومین همایش علمی-پژوهشی اقتصاد پنهان در تالار وزارت کشور، سالن الغدیر برگزار می‌شود.

محور‌های این همایش به شرح زیر است:

۱. تحلیل محتوای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص قاچاق کالا و ارز

۲. گفتمان سازی در حوزه کالا‌های خارجی و قاچاق

۳. دیپلماسی رسانه‌ای (دیداری، شنیداری و گفتاری) در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز

۴. علل، آثار و پیامد‌های قاچاق کالا و ارز

۵. شیوه‌ها و شگرد‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز

۶. آینده پژوهی قاچاق کالا و ارز

۷. فناوری‌های نوین و مبارزه قاچاق کالا و ارز

۸. دیپلماسی اقتصادی و قاچاق کالا و ارز

۹. مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید ملی

وی افزود: در این همایش مقرر شده است تا از پژوهش‌ها، کتب، پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع ارشد، دکتری و همچنین مقالات و گزارش‌های تحلیلی تقدیر به عمل بیاید. تمام آثاری که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است در کمیته‌های علمی مورد بررسی قرار گرفته است و آثار برگزیده تعیین شده است.

دکتر درویشی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه‌ها همچنین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و انجمن‌های علمی در راستای این همایش جای تشکر دارد، گفت: یکی از بانک‌ها نیز مسئولیت حمایت مالی برای تقدیر از آثار برگزیده را برعهده گرفته است. در روز همایش آثار برگزیده اعلام و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. علاوه بر این آثار برگزیده در نشریات علمی کشور منتشر خواهند شد.

وی تاکید کرد: همایش‌های اقتصاد پنهان از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است. رویکرد ستاد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک رویکرد علمی است در نتیجه این آثار و پژوهش‌هایی که ارائه می‌شود در سیاست‌گذاری آینده ستاد در راستای پیشگیری، مقابله و برخورد با پدیده شوم قاچاق که اقتصاد کشور را مورد هجمه خود قرار داده است تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده