تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۹۶۹۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون دلاری کالا از مرز پرویزخان

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک پرویزخان با اعلام اینکه مجموع تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان در سال گذشته به ۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون دلار رسید، گفت: ارزش وزنی تجارت خارجی سال گذشته سه میلیون و ۵۷۰ تن بود.

به گزارش می‌متالز، قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است.

وی اظهار کرد: از مجموع تجارت خارجی انجام شده در یکسال گذشته ۹۶۰میلیون دلار به ارزش وزنی ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تن صادرات بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده که در قالب ۴۲ هزار و ۶۱۲ اظهار نامه بوده است.

مطلبی ادامه داد: میزان واردات پارسال از مرز رسمی پرویزخان در مجموع ۶ میلیون و ۲۳۰ هزار دلار بوده است.

وی اضافه کرد: مرز رسمی پرویزخان از ابتدای امسال در تعطیلات نوروز همچنان فعال است و فعالان اقتصادی در این مرز رسمی و شاهراه اقتصادی از تجار و تولیدکنندگان تا کارکنان و پرسنل گمرک و سایر نهاد‌ها و ادارات هم سو با مجموعه گمرک و نیرو‌های مسلح در چنین شرایط اقتصادی و وجود تحریم‌های ظالمانه برای رونق کشور سخت کوشانه تلاش می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده