تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۸۲۷۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وصول ۱۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن آذربایجان غربی

‌می‌متالز - ۱۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن آذربایجان غربی وصول شده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی با اشاره به ارتقای فعالیت معدنی در استان گفت: میزان حقوق دولتی دریافتی از حوزه معدن در نیمه نخست امسال ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است.

او با اشاره به اینکه این رقم در نیمه نخست امسال با ۱۷ درصد رشد محقق شده است، افزود: در سال گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان دریافت شده بود.

سرتیپی تصریح کرد: همچنین طبق بررسی‌های صورت گرفته، جواز‌ها و گواهی‌های کشف معدنی که در هفت ماه منتهی به مهر امسال صادر شده با ۱۲ ماه سال گذشته برابری می‌کند که این امر نیز حاکی از اقبال بیشتر سرمایه گذاران به بخش معدن است.

وی گفت: طبق تحلیل‌های اقتصادی حدود شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری باعث یک درصد رشد اقتصادی می‌شود که با توجه به سرمایه‌های جذب شده و در آستانه جذب، امسال می‌توان بخش معدن استان را یکی از بخش‌های موفق در حوزه رشد اقتصادی و جذب سرمایه دانست.

سرتیپی، با اشاره به افق روشن پیش روی آذربایجان غربی در بخش معدن با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و مقدمات توسعه این بخش افزود: آذربایجان غربی جزء پنج استان برتر در بین استان‌های هم تراز خود در حوزه توسعه معدنی است.

وی، با بیان اینکه با راه اندازی سامانه‌های مختلف درحوزه معدن، وضعیت این بخش به صورت سیستماتیک رصد و آمار به صورت متقن و روزانه می‌شود، گفت: در حال حاضر ۵۳۴ معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که البته بخشی از آن‌ها به دلایل مختلف راکد، نیمه فعال یا غیرفعال هستند که این موارد به صورت مستمر احصا شده و معادنی که دارای ظرفیت برای فعالیت دوباره هستند، به سرمایه گذاران جدید واگذار می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۰ معدن به مزایده گذاشته شده تا به سرمایه گذاران دارای اهلیت واگذار شود و این امر در مراحل قانونی خود قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده