تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۸۲۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان ایلام مطرح کرد؛

بیشترین لطمه تعطیلی بازار ایلام متوجه اصناف است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: بیشترین ضربه، زیان و لطمه درآمدی از تعطیل شدن بازار استان متوجه خود بازاریان و صنوف است.

به گزارش می‌متالز، «رضا محمدرحیمی» مدیرکل صمت استان ایلام، در همایش هیات رئیسه اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی استان ایلام اظهار کرد: اهمیت جایگاه بازار و اتحادیه‌های صنفی بر کسی پوشیده نیست، اما نباید فرصت سواستفاده جریان معاند به مطالبات بحق بازاریان داده شود.

وی افزود: نوع طرح مساله و بیان مشکلات صنوف با تعطیلی بازار راهگشا نیست و اینگونه اقدامات فرصت و بسترسازی جهت بمباران فکری و تبلیغاتی معاندان نظام را برای تاثیرگذاری بر بازار فراهم می‌کند.

مدیرکل صمت استان ایلام با بیان اینکه هدف دشمن تضعیف بازار است، یادآور شد: باید با برگزاری جلسات و همفکری بین مسئولان و بزرگان بازار و روسای اتحادیه‌ها، مشکلات صنوف طرح مساله شود.

وی در ادامه یادآور شد: بازار، بزرگترین شبکه خدمات‌رسان اقتصادی در بطن جامعه است که در همه جبهه‌ها و عرصه‌ها حامی و پشتیبان اصلی برنامه‌های نظام محسوب می‌شود.

حاتمی همچنین گفت: صنوف مختلف استان ایلام در زمینه پرداخت مالیات با توجه به میزان درآمد پایین مشکل دارند و بازنگری بخشنامه‌ها و پالایش سیستم اداری مرتبط با صنوف، ایجاد شهرک صنفی و کاهش عوارض شهرداری از مهمترین خواسته‌های بازاریان است.

در این همایش، جمعی از بازاریان و روسای اتحادیه‌ها به بیان مشکلات و مطالبات حوزه‌های کاری خود پرداختند.

گفتنی است، ۴۵ هزار واحد صنفی در استان فعال است که ۱۲ هزار از این صنوف در شهر ایلام هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده