تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۸۲۹۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

برگزاری جلسات کافه گفتگو برای نواحی فولاد مبارکه

برگزاری جلسات کافه گفتگو برای نواحی فولاد مبارکه
‌می‌متالز - رویداد آموزشی کافه گفتگو و بیان راه‌حل‌ها، با محوریت سه رکن مدیر، کارمند و تسهیل‌گر مجرب بیرونی، توسط واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی در شرکت فولاد مبارکه طراحی و پس از مدیریت ناحیه آهن‌سازی برای مدیریت‌های نواحی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، نورد گرم، نورد سرد و مجتمع فولاد سبا و برخی از نواحی فنی پشتیبانی و ستادی نیز برگزار شد.

نشست صمیمانه و همدلانه کارکنان با مدیریت‌ها در رویداد آموزشی کافه گفتگو و بیان راه‌حل‌ها

به گزارش می متالز، در همین زمینه، ابراهیم کاظمی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه گفت: حضور کارکنانی مشتاق در محیط پرتلاطم و رقابتی سازمان، امروز ارزشمندترین سرمایه سازمان‌هاست؛ بنابراین شناسایی راه‌های معنادار برای هدایت مشارکت کارکنان، امتیاز کلیدی برای هر مجموعه‌ای به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و رهبران در این دنیای جدید کار، باید سخت تلاش کنند تا باور‌های محدودکننده و سوگیری‌های شناختی را که می‌تواند بر مشارکت همدلانه کارکنان تأثیر بگذارد شناسایی و با تقویت مهارت‌های حیاتی مانند گوش دادن مؤثر و همدلی، محیطی ایجاد کنند که کارکنان بتوانند بدون ترس از قضاوت شدن، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و چالش‌ها و موانع بهره‌وری را اعلام نمایند؛ بنابراین لازم است در سازمان فاصله بین کارکنان و مدیریت کاهش یابد، مدیران در دسترس‌تر و در میان کارکنان باشند و زمان کافی برای برنامه‌های توسعه کارکنان خود اختصاص داده و فرهنگ همدلی و عدم قضاوت را توسعه دهند.

کاظمی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات کافه گفتگو ادامه داد: توسعه فرهنگ همدلی و عدم قضاوت زمانی اتفاق می‌افتد که کارکنان بتوانند آزادانه به مدیران خود نزدیک شوند، بازخورد بدهند، چالش‌های شخصی و سازمانی خود و همچنین اهداف، برنامه‌ها و انتظارات خود را بیان کنند و مدیران نیز مهارت‌های کلیدی مربی‌گری (کوچینگ) شامل گوش دادن مؤثر، همدلی و ارائه بازخورد را در خود تقویت نمایند و بر هنر پرسش‌گری قدرتمند، غیرقضاوتی و تأثیرگذار که حرکت روبه‌جلو را ترویج می‌کند، تسلط داشته باشند. در چنین شرایطی مدیر در نقش مربی به کارمند نمی‌گوید که چه کاری انجام دهد در عوض سؤالات عمیقی می‌پرسد که کارمند را به اندیشیدن و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای چالش‌ها و مشکلات ترغیب می‌نماید و از مکالمات مربیگری قدرتمندی استفاده می‌کند که الهام‌بخش اقدام و اصلاح است.

در همین زمینه، مهدی مقیمی، کارشناس بهبود عملکرد و برنامه‌ریزی آموزش نیز افزود: بر این اساس رویداد آموزشی کافه گفتگو و بیان راه‌حل‌ها، با محوریت سه رکن مدیر، کارمند و تسهیل‌گر مجرب بیرونی، توسط واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی در شرکت فولاد مبارکه طراحی گردید. در این رویداد که با همکاری واحد خدمات عمومی و امور رفاهی اجرا می‌شود، کارکنان می‌توانند در یک روز مفرح و به دور از استرس‌های کاری، مسائل و چالش‌های فردی و واحدی را با مدیر خود به‌صورت رودررو و صمیمانه در میان بگذارند و مدیران نیز، ضمن اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده، با همفکری کارکنان و استفاده از دانش و تجارب آن‌ها، نسبت به شناسایی راه‌حل‌های مناسب در حوزه‌های دارای پتانسیل بهبود اقدام کنند.

 به گفته وی در سال جاری، جلسات کافه گفتگو و بیان راه‌حل‌ها برای مدیریت‌های نواحی تولیدی نظیر آهن‌سازی، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، نورد گرم، نورد سرد و مجتمع فولاد سبا و برخی از نواحی فنی پشتیبانی و ستادی برگزار شده است.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده