به گزارش میمتالز، «نصرالله کشاورز» معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی هشت ماهه سال جاری تعداد ۱۵۲۸ فقره شکایات مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات در واحدهای صنفی صورت گرفته که از مجموع شکایات رسیدگی شده، حدود ۴۳۴ فقره پرونده متخلف؛ ۱۰۷۵ فقره پرونده غیرمتخلف و تعداد ۱۹ فقره پرونده منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع حمایت از حقوق مصرفکنندگان و بررسی احصاء چالشهای نحوه عرضه کالا و خدمات، تاکید کرد: همه شکایات دریافتی بهصورت دقیق توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری و اتحادیههای تخصصی استان مورد کارشناسی و رسیدگی قرار گرفته است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به برخی از شرکتهای خودروساز، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، لوازم یدکی خودرو و مبلمان بوده و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرگاههای خودرو، آرایشگاهها، مشاور املاک و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.
کشاورز با تاکید بر اینکه از تخلفات گزارش شده، گرانفروشی، عدم انجام تعهدات در قبال مصرفکنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده، گفت: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ به منظور تسریع در رسیدگی و جلوگیری از تخلفات اقتصادی بهصورت مستمر آماده دریافت شکایات و انتقادات مردمی است.
منبع: شاتانیوز