تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۸۳۷۱۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

راه‌اندازی کارخانه تولید لاستیک‌های فوق سنگین، جلوی واردات را می‌گیرد/ باید خودتحریمی را از کشور برداریم

‌می‌متالز - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه احداث کارخانه تولید لاستیک‌های فوق سنگین ایران در کرمان، جای افتخار و خوشحالی دارد، گفت: کشور به لاستیک ماشین‌آلات معدنی نیاز داشت و واردات این لاستیک‌ها به کشور انجام می‌شود که با بهره‌برداری از این کارخانه از واردات جلوگیری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا پورابراهیمی» نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در آیین کلنگ‌زنی نخستین پروژه تولید لاستیک‌های فوق سنگین ایران در شهر کرمان که با حضور «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صمت، «محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان، «مهدی حسینی‌نژاد» مدیرکل صمت استان و «محمدعلی نظری» فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، اظهار کرد: بعد از دو سال تلاش و اخذ مجوز‌ها امروز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید لاستیک‌های فوق سنگین ایران در کرمان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث این کارخانه در کشور، جای افتخار و خوشحالی دارد، افزود: کشور به لاستیک ماشین‌آلات معدنی نیاز داشت و واردات این لاستیک‌ها به کشور انجام می‌شود که با بهره‌برداری از این کارخانه از واردات جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با تشکر از استانداران سابق و مدیر صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به دلیل عملیاتی شدن این پروژه و انتقاد از روند واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاری در این استان، تاکید کرد: روند واگذاری زمین در استان کرمان خیلی طولانی بود. البته متاسفانه یک کارشناس که فکر می‌کرد درحال خدمت به کشور است، جلوی کار این پروژه را گرفته بود، در حالیکه این اقدامات خیانت به کشور است.

وی با بیان اینکه یک سال پیش می‌بایست عملیات اجرایی این کارخانه آغاز می‌شد، یادآور شد: سنگ‌اندازی‌هایی بر سر راه اجرای این پروژه وجود داشت که مانع اجرای پروژه تولید لاستیک‌های فوق سنگین می‌شد. حتی یک روز به استاندار گفتم؛ من دیگر خسته شدم، چه برسد به سرمایه‌گذاران کشور که با یک جنگ تمام عیار اقتصادی روبه‌رو هستند.

پورابراهیمی با بیان اینکه می‌بایست خودتحریمی را از کشور برداریم، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مشکلات اقتصادی را هر چه سریع‌تر برطرف کنیم، کشور هیچ مشکلی ندارد. مردم عاشق نظام، اسلام، مقام معظم رهبری و حاج قاسم هستند و این عشق را در تشییع میلیونی حاج قاسم نشان دادند. وقتی در جمع مردم که حضور پیدا می‌کنیم، مردم نگران اشتغال جوانان خود هستند و بیکاری بزرگ‌ترین آفت کشور است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات سرمایه‌گذاری خوبی حداقل در سطح شهرستان کرمان در حدود یکی دو سال گذشته انجام شده، تصریح کرد: یک ماه پیش پروژه تولید سلول‌های خورشیدی با ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کرمان آغاز شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح بزرگ فرومنگنز و طرح تولید الکترود گرافیکی نیز دو پروژه بزرگی است که به‌زودی عملیات اجرایی آن‌ها در کرمان آغاز می‌شود، عنوان کرد: در شهرستان کرمان تا پایان امسال حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و این روند متوقف نخواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده