تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۸۳۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

بازگشت شاخص‌ها به مدار صعود

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز ۲۰ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۱۹ واحد (۰.۳۴ درصد) افزایش به رقم ۴۱۴ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۵ هزار و ۶۲۳ واحد (۰.۴۱ درصد) به تراز یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز یکشنبه، ۲۰ آذر ماه، بیش از ۷ میلیارد و ۱۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۲ هزار و ۲۳۱ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فرآورده‌های نفتی با ۲۶ هزار و ۶۸۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۰ هزار و ۶۴۴ معامله به ارزش یک هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۶۲۷ معامله به ارزش یک هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۰ هزار و ۴۲ معامله به ارزش یک هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۵۳ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۳۳۴ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با یک هزار و ۱۶۶ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۸۸ واحد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۵۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خلیج فارس با ۲ هزار و ۲۶۹ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۲۷۲ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۷۰ واحد، بانک پاسارگاد با ۱۷۷ واحد و شرکت فولاد خراسان با ۱۴۹ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۰ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۲.۴۸ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۴۸۷ واحد رسید.

همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پالایش نفت لاوان با ۸.۶۶ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۶.۳ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۵.۸ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۴ واحد و شرکت داروسازی دانا با ۳.۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پتروشیمی زاگرس با ۷.۵ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۵.۸ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵.۳ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۳ واحد و شرکت بخش البرز با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده