تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۸۴۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

صعود بورس شتاب گرفت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز ۲۱ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۱۵۳ واحد (۱.۴۹ درصد) افزایش به رقم ۴۲۰ هزار و ۳۹۹ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۲۰ هزار و ۱۲ واحد (۱.۴۴ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز دوشنبه، ۲۱ آذر ماه، بیش از ۸ میلیارد و ۸۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۴ هزار و ۸۴۳ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه بانک‌ها با ۲۶ هزار و ۷۵۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۰ هزار و ۹۳۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۱۹ هزار و ۹۹۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۸ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۲ هزار و ۵۱۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۴۸۴ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۴۳۳ واحد، شرکت بانک ملت با ۹۶۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۹۲۷ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۹۴۵ واحد، شرکت گروه مپنا با ۶۴ واحد، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۴۰ واحد، شرکت فولاد خراسان با ۳۷ واحد و شرکت پتروشیمی خراسان با ۲۰ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۱ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۱۴واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۶۰۲ واحد رسید.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۱۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۲ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۸ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۷.۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۷.۷ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بیمه پاسارگاد با ۲۱ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۷.۷ واحد، بیمه کوثر با ۱.۶۸ واحد، شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با یک واحد و شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با ۰.۸۷ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده