تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۸۴۰۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود سرمایه به بورس تهران پس از ۱۳ روز

‌می‌متالز - در مجموع معاملات دوشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از ۱۳ روز متوالی مثبت شد و ۲۴۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس وارد شد.

به گزارش می‌متالز، در معاملات روز دوشنبه بیست و یکم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۱۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۷۳ واحد رسید.

بدین ترتیب توانست پس از دو روز اقامت در کانال ۱.۳ میلیونی، خیلی زود به محدوده ۱.۴ میلیونی برگردد.

شاخص هم وزن بورس نیز با افزایش ۶ هزار و ۱۵۳ واحدی در سطح ۴۲۰ هزار و ۳۹۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۱۴ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۶۰۲ واحد قرار گرفت.

ورود پول به بازار سهام


در مجموع معاملات دوشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از ۱۳ روز متوالی مثبت شد و ۲۴۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس وارد شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به سهام خبهمن (شرکت بهمن) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۵۳ میلیارد تومان بود. پس از خبهمن، نماد‌های فزر (شرکت پویا زرکان آق دره) و وبانک (شرکت سرمایه گذاری هلدینگ توسعه ملی) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر نماد‌های شستا، خودرو، خاور و خساپا بیشترین خروج پول را داشتند.

ورود سرمایه به بورس تهران پس از ۱۳ روز


نماد‌های پیشران


 امروز همانند روز گذشته نماد «فملی» بیشترین اثر فزاینده را بر شاخص داشت و پس از آن، نماد‌های «فولاد»، «وبملت» و «شستا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «میدکو»، «رمپنا» و «سپ» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «زاگرس»، «شراز» و «فرابورس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «فغدیر» و «کوثر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس ورنا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های دی، فزر و فرابورس پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

ارزش معاملات بازار سهام


امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۹۱ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۸۵ هزار و ۳۱ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان رسید.


صف‌های خرید و فروش بازار سهام


در معاملات دوشنبه ۱۰۷ نماد صف خرید داشتند و ۲۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۷ درصدی به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۴ درصد کاهش یافت و ۴۷ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۲۰۲ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) با صف خرید ۳۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نماد‌های فرابورس (شرکت فرابورس ایران) و ونوین (شرکت بانک اقتصاد نوین) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر بیشترین صف فروش به میدکو اختصاص داشت و در پایان معاملات صف فروش ۱۵ میلیارد تومانی داشت. پس از میدکو، نماد بپاس صف فروش داشت.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ورود سرمایه به بورس تهران پس از ۱۳ روز

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده