تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۲۸۴۳۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نسبت به دوره مشابه ۶ ماهه سال مالی ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

رشد ۱۴ درصدی درآمد‌های عملیاتی فملی

‌می‌متالز - شرکت ملی صنایع مس ایران از رشد ۱۴ درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت در ۶ ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت ملی صنایع مس ایران در اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ به صورت حسابرسی شده توانست بیش از ۳۹۷ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال درآمد کسب کند که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال مالی ۱۴۰۰ از رشد ۱۴ درصدی برخوردار بوده است.

این شرکت سود ناخالص و سود عملیاتی را برای دوره مذکور به ترتیب معادل ۲۳۵ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال و ۲۱۴ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال اعلام کرده است.

همچنین سود خالص «فملی» برای ۶ ماه ابتدای امسال بیش از ۲۲۲ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال اعلام شده است.

بر این اساس ملی صنایع مس ایران موفق شده که سود هر سهم برای ۶ ماهه نخست سال جاری را با سرمایه ۴۰۰ هزار میلیارد ریال مبلغ ۵۵۵ ریال محقق کند.

براساس این گزارش، عملکرد این شرکت تا پایان آبان ماه، نشان می‌دهد که «فملی «در مقایسه با برنامه جلوتر از پیش‌بینی عمل کرده به طوری‌که استخراج ماده معدنی ۱۴۵ میلیون و ۳۸۶ هزار تن بوده که رشد ۱۷ درصدی داشته و تولید سنگ سولفوری معادل ۳۷ میلیون و ۱۶۹ هزار تن بوده که با رشد ۵ درصدی همراه بوده است. همچنین در این هشت ماه ۱۹۷، ۷۰۲ تن مس محتوی معدنی در شرکت تولید شده که رشد ۵ درصدی داشته است. علاوه بر این «فملی» در هشت‌ماهه نخست امسال موفق به تولید ۸۲۱ هزار و ۹۴۰ تن کنسانتره مس شد که نسبت به برنامه با رشد ۶ درصدی همراه بوده است.

بر این اساس، آند تولیدی ۲۳۰ هزار و ۲۹۵ تن که رشد ۶ درصدی نسبت به برنامه داشته و کاتد تولیدی نیز به ۱۹۴ هزار و ۶۵۲ تن رسیده که رشد ۸ درصدی داشته است.

همچنین اسید سولفوریک در همین مدت ۶۱۹ هزار و ۹۳۴ تن تولید شده که از رشد ۳۲ درصدی برخوردار بوده است.

منبع: شهر بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده