تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۸۴۳۸۹

«صحا» در هرمزگان آغاز به‌کار کرد

‌می‌متالز - صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان صمت هرمزگان با هدف ارائه خدمات به صنایع مستقر در این استان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش می‌متالز، محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در آیین آغاز بکار نمایندگی این صندوق ابراز داشت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته که وابسته به وزارت صمت است و هشت نفر از اعضای حقوقی عضو مجمع آن هستند بازوی تأمین مالی صنایع بسیار پیشرفته است.

نادری منش افزود: این صندوق وظیفه حمایت از صنایع پیشرفته در بخش خصوصی و تعاونی را برعهده دارد و انواع حمایت‌ها را هم انجام می‌دهد.

وی گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از سال گذشته با توجه به جهت‌گیری‌های وزارت صمت، دولت و مجلس شورای اسلامی منابع خوبی را به عنوان افزایش سرمایه به منظور حمایت از بنگاه‌ها دریافت کرده و اکنون نگرانی از بابت کمبود منابع مالی برای دادن تسهیلات نداریم.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: اکنون بیشتر درحال تلاش برای جذب متقاضیان هستیم و یکی از مشکل‌های این صندوق در سال‌های قبل این بود که بخش بسیاری از خدمات به استان تهران منحصر می‌شد.

نادری منش بیان کرد: حدود ۸۰ درصد خدمات را بنگاه‌هایی که در تهران مستقر بودند دریافت و استفاده می‌کردند که از سال گذشته تصمیم بر این شد که در استان‌های دارای توان جذب این تسهیلات و خدمات کارگرازی و نمایندگی ایجاد شود، ۱۱ استان برای این منظور انتخاب شد که یکی از آن‌ها هرمزگان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجار هرمزگان هم گفت: تأمین مالی دغدغه همه تولید کنندگان است و نکته مهمتر آنکه بحثی در همه صنایع به روزرسانی یا رساندن آن‌ها به مرز دانش وجود دارد و این استان تا کنون درخصوص بهره‌برداری از ظرفیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته غفلت کرده است.

خلیل قاسمی ادامه داد: امید است صنایع هرمزگان بتوانند از این ظرفیت برای پیشرفته‌تر کردن خود استفاده کنند و این استان محکوم به داشتن تولید صادرات محور است، چون امکان ارسال به مرکز کشور و رقابت با سایر تولیدکنندگان محدودتر است.

وی افزود: همانطور که محکوم به صادرات هستیم محکوم به نوآوری هم هستیم تا محصول ما امکان رقابت در بازار کشور‌های همسایه را داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجار هرمزگان اشاره کرد: این استان در همه شاخه‌ها حرفی برای گفتن و ظرفیتی برای تولید دارد، اگر حرف از معدن می‌زنیم افزون‌بر ۸۰۰ میلیون تن سنگ آهن هماتیت داریم و امروز دانش آن در دسترس است که می‌تواند سرفصل جدیدی برای زنجیره فولاد باشد و نگرانی‌ها برای تأمین مواد اولیه را برطرف کند.

قاسمی گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته می‌تواند ظرفیتی برای تأمین مالی آن باشد، چون برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور هدف گذاری شده است که تولید ۱۰ میلیون تن آن بر عهده هرمزگان گذاشته شده است و نزدیک به ۶۰ درصد از این هدف گذاری در این استان به مرحله تولید رسیده و بقیه آن هم دردست انجام است.

وی ابراز داشت: از ابتدای این دولت هم ۱۰ میلیون تن دیگر با توجه به ظرفیت سنگ آهن بر عهده این استان قرار گرفته است یعنی هرمزگان برای تولید ۲۰ میلیون تن فولاد که همه آن برای صادرات است باید تلاش کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده