تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۸۴۵۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حمایت شرکت معدنی Vale از افزایش قیمت سنگ آهن

‌می‌متالز - با توجه به کاهش حجم تولید و رویکرد افزایش سود در شرکت معدنی Vale، این شرکت از افزایش قیمت سنگ آهن حمایت کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی Vale SA در روز چهارشنبه (۷ دسامبر) اعلام کرد که برنامه‌های بازگشت به سطح تولید سنگ آهن قبل از فاجعه نابودی محل نگهداری مواد زائد در سال ۲۰۱۹ را کنار می‌گذارد و همزمان با افزایش تقاضای چین، از بازار جهانی حمایت می‌کند.

فعالان بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) اعلام کردند شرکت Vale که غول معدنی برزیلی است، پس از از دست دادن برخی تجهیزات خود به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد خام فولادسازی در جهان در پی از بین رفتن محل نگهداری مواد زائد حاصل از عملیات استخراج، به آرامی دوباره شروع به کار کرده است. این در حالی است که شرکت معدنی Vale در روز چهارشنبه (۷ دسامبر)، مدیریت دستورالعمل تولید کمتر از حد انتظار برای سال آینده را ارائه کرد و چشم انداز تولید بلند مدت خود را کاهش داد.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) گزارش دادند آخرین پیش بینی‌هایی که به سرمایه گذاران مستقر در نیویورک ارائه شده است، نشان می‌دهد که شرکت معدنی Vale در آینده قابل پیش بینی از نظر تغییر به سمت سنگ معدن با کیفیت بالاتر و تولید ارزش افزوده، بسیار پایین‌تر از سطح قبل از نابودی محل نگهداری مواد زائد خواهد ماند.

به نقل از برخی منابع خبری، از زمان فروپاشی Brumadinho، شرکت معدنی Vale یک عامل نوسان اصلی در بازار بوده است. بررسی‌ها نشان داد در زمانی که مدیر اجرایی ادواردو بارتولومئو، مدیر اجرایی شرکت معدنی Vale اعلام کرد که چین «در حال عبور از کووید» است، شرکت معدنی Vale با تقویت رویکرد افزایش سود نسبت به حجم خود به بهبود قیمت سنگ آهن کمک می‌کند. باید توجه داشت که این امر می‌تواند به معنای هزینه‌های بالاتر برای فولادسازان و مشتریان آن‌ها باشد.

برخی تاجران مستقر در بازار گزارش دادند شرکت معدنی Vale تولید ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلیون تنی سنگ آهن را برای سال ۲۰۲۳ مورد هدف قرار داده است، به طوری که مقدار اعلام شده مشابه سطح سنگ آهن تولید شده در سال ۲۰۲۲ می‌باشد، اما باید توجه داشت که به عقیده تحلیل گران اندکی کمتر از مقدار سنگ آهن تولید شده در پایان سال ۲۰۲۲ یعنی ۳۲۵.۶ میلیون تن خواهد بود. به نقل از برخی منابع خبری، شرکت معدنی Vale همچنین از محدوده ۳۴۰ تا ۳۶۰ میلیون تنی برای سال ۲۰۲۶ و ۳۶۰ میلیون تن در سال ۲۰۳۰ برای میزان تولید سنگ آهن رونمایی کرد. این در حالی است که قبلاً ظرفیت هدف این شرکت ۴۰۰ میلیون تن بود که تا قبل از فاجعه نابودی محل نگهداری مواد زائد، این شرکت حدود ۳۸۵ میلیون تن سنگ آهن تولید کرده بود.

آقای Gustavo Pimenta مدیر ارشد مالی شرکت معدنی Vale در مصاحبه‌ای با نیویورک گفت: حاشیه سود در شرکت ما به طور قابل توجهی افزایش یافته است؛ بنابراین با وجود اینکه پیش بینی من برای تولید سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ بین ۳۴۰ تا ۳۶۰ میلیون تن می‌باشد، اما از نقطه نظر خلق سود، میزان سود زیادی برای سهامداران خود در سال آینده اضافه خواهیم کرد.

فعالان بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) اعلام کردند سهام شرکت معدنی Vale در ساعت ۹:۳۲ صبح روز چهارشنبه (۷ دسامبر) در نیویورک ۳.۶ درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر میزان سود بدست آمده از فروش سنگ آهن در پکن در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

حمایت شرکت معدنی Vale از افزایش قیمت سنگ آهن

به نقل از چندین منبع خبری، شرکت معدنی Vale قصد دارد از فناوری جدید برای افزایش محتوای آهن تا حدود ۶۷ درصد در ترکیب سنگ آهن نوع کاراجاس خود استفاده کند. بررسی‌ها نشان داد این شرکت پتانسیل زیادی در مسیر تولید آهن اسفنجی می‌بیند که نیاز به سنگ معدنی با عیار بالا دارد. با این حال، شرکت معدنی Vale با صدور مجوز در ذخایر ارزشمند خود در شمال برزیل مشکل دارد.

آقای Bartolomeo مدیر اجرایی شرکت معدنی Vale در این مصاحبه گفت: ما ظرفیت زیرساختی زیادی داریم. اگر بخواهیم همه توانمان را به کار گیریم، می‌توانیم به تولید ۴۰۰ میلیون تن سنگ آهن در سال برسیم. ما هنوز با مسائلی در بخش معدن مواجه هستیم که ما را عقب نگه می‌دارد.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) گزارش دادند قیمت سنگ آهن در بازار معاملات از ابتدای نوامبر تا کنون حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است، زیرا اقدامات چین برای کاهش سیاست Covid Zero باعث بهبود تقاضا خواهد شد و تا سال ۲۰۲۳ شتاب بیشتری خواهد گرفت. باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن همچنان بیش از یک سوم نسبت به اوج خود در ماه مارس کاهش یافته است، زیرا رویکرد سختگیرانه پکن برای مهار ویروس و نگرانی‌ها در مورد بازار املاک چین همچنان در بازار وجود دارد.

آقای Bartolomeo مدیر اجرایی شرکت معدنی Vale اظهار کرد: با توجه به موجودی کم، اختلالات آب و هوایی در عرضه و پیش بینی ثابت ماندن تولید فولاد خام چین بالای یک میلیارد تن، بازار سنگ آهن چین در روز‌های آینده حمایت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت معدنی Vale گفت: چین در حال انتخاب است که آیا سیاست‌های سخت گیرانه خود در مورد کووید ۱۹ را کاهش دهد یا خیر. باید توجه داشت که که هزینه‌های تولید بسیار بالاتر همچنین قیمت کف بالاتری را فراهم می‌کند. اگر هزینه تولید سنگ آهن به ۷۰ دلار برسد، بسیاری از مردم بازار را ترک خواهند کرد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده