تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۸۴۷۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکود شدید صنعت مسکن و فولاد با عدم تخصیص کامل اعتبارات عمرانی

‌می‌متالز - یک کارشناس فولادی، عدم تخصیص کامل اعتبارت عمرانی را مادر تمامی مشکلات نام برد و گفت: این اقدام بیشترین تأثیر را در ضرر و زیان شرکت‌های تولیدکننده فولادی دارد.

به گزارش می‌متالز، تورج امینی درباره تأثیر رکود صنعت ساخت و ساز بر بازار فولاد بیان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بودجه‌ای برای مسکن تعریف نشده و میزان تخصیص اعتبارات عمرانی نیز به حداقل خود رسیده است، رکود در صنعت ساخت و ساز شده را به وجود آورد. این رکود در وضعیت شرکت‌‎های نوردی تأثیر داشت، چرا که صادرات میلگرد نسبت به صادرات شمش، سخت‌تر است به طوری که اکثر کشور‌ها دارای خط تولید نورد هستند، اما خط ذوب کمتری دارند.

وی با بییان اینکه برای خرید میلگرد مشکلات زیادی وجود دارد که در بحث مصرف داخلی نیز میزان آن به حداقل رسیده است. اظهارداشت: در شهر‌ها و شهرک‌های مختلف خط تولید نورد، میلگرد و شمش زیادی افتتاح شده است که در حال حاضر هیچ کدام با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند به گونه‌ای که با کارکرد نصفه و نیمه این خط تولیدها، نمی‌توان کاری از پیش برد.

این کارشناس فولادی در بیان دلایل رکود بازار فولاد عنوان کرد: عواملی از جمله بالا بودن قیمت مواد اولیه مانند شمش، نبود خریدار، کاهش صادرات و نبود بودجه عمرانی باعث ایجاد رکود شدید در صنعت مسکن و فولاد شده است.

امینی، عدم تخصیص کامل اعتبارت عمرانی را مادر تمامی مشکلات نام برد و گفت: این اقدام بیشترین تأثیر را در ضرر و زیان شرکت‌های تولیدکننده فولادی دارد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده