تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۸۴۷۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات بیلت روسیه به فیلیپین افزایش یافت

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولادی نشان می‌دهد: روسیه، بزرگترین تامین کننده شمش فولادی به بازار فیلیپین در سال ۲۰۲۱ بود، اما پس از حمله روسیه به اوکراین، حرکت در این مسیر تجاری دشوار شد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، روسیه، بزرگترین تامین کننده شمش فولادی به بازار فیلیپین در سال ۲۰۲۱ بود، اما پس از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، حرکت در این مسیر تجاری دشوار شد.

در این میان، خریداران فلیپینی به دنبال راه‌هایی برای آوردن بیلت روسیه در شرق دور بدون استفاده از دلار آمریکا بودند. در این باره یک تاجر بزرگ چینی گفت که برخی از خریداران فیلیپینی به تغییر پرداخت اعتبارنامه از یوان چین برای بستن معاملات استفاده کردند.

همچنین یک تاجر بیلت مطرح کرد: حتی شنیده شده که برخی از معاملات سال آینده با استفاده از واحد پول پزو فیلیپین بسته می‌شود. البته منابع هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه کدام بانک این تراکنش را انجام خواهد داد، ارائه نکردند. فیلیپین ۲۶۰ هزارو ۶۲ تن مواد نیمه کاره روسیه را وارد کرد.

براساس داده‌های رسمی فیلیپین، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، ۳۰٫۸ درصد سالانه نسبت به ۱۹۸ هزار و ۷۵۴ تن در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت بیلت استاندارد ۵ SP سی اف ار مانیلا ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ نسبت به قبل ۲۵ دلار به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته با قیمت ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده