تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۸۶۳۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روسیه وابستگی به ارز «غیردوستانه» را کاهش داد

‌می‌متالز - وزارت دارایی روسیه سقف سهم یوان چین را در صندوق ثروت ملی خود دو برابر کرد و وابستگی به ارز‌های غیردوستانه را کاهش داد.

به گزارش می‌متالز، وزارت دارایی روسیه روز جمعه تأیید کرد که حداکثر سهم ممکن یوان چین در صندوق ثروت ملی خود را دو برابر کرده و به ۶۰ درصد رسانده و این در حالی است که پوند انگلیس و ین ژاپن را به صفر رسانده است.

به گزارش آرتی، «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه گفت که روند دور شدن از اتکا به ارز‌های کشور‌هایی که از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند ادامه خواهد داشت.

این مقام روسی، اما افزود که مسکو همیشه صندوق ثروت ملی روسیه (NWF) را با ارز خارجی «برای محافظت از ریسک‌های نرخ ارز» پر کرده است.

بورس مسکو انتظار دارد تجارت یوان-روبل در سال آینده از تجارت دلار-روبل پیشی بگیرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای کنار گذاشتن دلار به عنوان ارز جهانی، افزود به طور یقین به زودی منابع غرب در اداره اقتصاد جهانی بر اساس تمایلات غرب کاهش می‌یابد.

در حال حاضر دلار در بورس مسکو حدود ۷۰ روبل معامله می‌شود. پیش از این بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است ذخایر ارز خارجی این کشور از ۵۸۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گفته این نهاد، دارایی‌ها در هفته منتهی به ۱۶ دسامبر ۵.۲ میلیارد دلار یا ۹ دهم درصد (۰.۹) افزایش یافت و به ۵۸۱.۷ میلیارد دلار رسید. این افزایش به دلیل تجدید ارزیابی مثبت بازار بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده