تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۸۵۲۵۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیر عامل کارخانه مهراس کویر خبر داد:

​تولید اولین لوله‌های برقی نسوز با استفاده از علم و تکنولوژی روز دنیا در بیرجند

‌می‌متالز - یوسفی مدیر عامل کارخانه مهراس کویرگفت: اولین لوله‌های برقی نسوز با استفاده از نخبگان بومی وتکنولوژی روز دنیادر بیرجند تولید و روانه بازارشد.

به گزارش می‌متالز، لوله PVC مهراس کویر یکی از انواع لوله‌های برقی است که با داشتن بدنه‌ای عایق می‌تواند پوشش دهنده هادی‌های برق باشد و از صدمه دیدن آن‌ها جلوگیری نماید در واقع این لوله‌ها داخل زمین یا روی دیوار و کف قابل نصب هستند و مسیری را فراهم می‌آورند تا تجهیزات برقی از داخل آن‌ها گذر نمایند.

کاربرد اصلی این لوله‌ها در ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی، ورزشی و ... می‌باشد که از جنس پلاستیک سخت ساخته شده اند و قابلیت انعطاف نیز دارند.

یوسفی مدیر عامل کارخانه مهراس کویر اظهارداشت: شرکت تولید لوله و پروفیل‌های پی وی سی مهراس کویر در سال ۱۳۸۶ با حضور ۸ نفر تاسیس شد.

وی ادامه داد: این شرکت با کمترین نیرو توانست سالانه ۷۰۰ تن محصول را تولید و به بهره برداری برساند.

به گفته یوسفی در سال ۱۳۸۸ برند مهراس کویر بیرجند با افزایش خط تولید و استفاده از نیرو‌های متخصص، ظرفیت تولید خود را دو چندان کرد و به ۱۴۰۰ تن در سال افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه این واحد در راستای اجرای طرح‌های توسعه خود، واحد همجوار مجموعه را از طریق مزایده خریداری و کارخانه را به ۲ برابر افزایش داد و با این کار در پایان سال منجر به گسترش اراضی مجموعه به ۱۴۰۰۰ متر مربع و ۳۰۰۰ متر زیر بنا شد، ادامه داد: این شرکت در حال حاضر انواع لوله‌های UPVC در صنعت ساختمان و طیور را تولید کرده و با توزیع آن در سطح کشور و اشتغال زایی بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به طور غیر مستقیم مفتخر به خدمت رسانی در شرق کشور بوده و در این سال‌ها مهراس کویر به برند ملی و معتبر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت مهراس کویر طبق برنامه و زمان بندی و ضمن ساعت‌ها تلاش کار علمی و تجربی همواره در صدد تولید محصولات همگام با تکنولوژی روز دنیا میباشد، عنوان داشت: در شرکت مهراس کویر محصولات با کیفیت جهانی تحت نام برند ملی مهراس کویر بیرجند شناخته شده است.

یوسفی با اشاره به تولید لوله‌های نیپل مهراس کویر، گفت: نیپل یکی از اتصالات فشار قوی لوله است که بیشتر در شرایطی کاربرد دارد و قصد افزایش یا کم کردن قطر لوله را داشته باشیم. در واقع این محصول برای اتصال دو لوله با تغییر قطر به یکدیگر استفاده میشود.

وی با اشاره به ساخت و تولید لوله‌های برقی نسوزدر این کارخانه عنوان کرد: ماهیت لوله‌های برقی نسوز، ضد تحریق بوده و نقش حفاظت از اتصالات ناخواسته و عدم بروز آتش سوزی می‌باشد. این لوله‌های برقی نسوز معمولا در تمام ساختمان‌ها اعم از مسکونی، تجاری، اداری، ورزشی و ... کاربرد دارد. لوله‌های برقی نسوز انواع گوناگونی داشته که PVC و UPVC در بین آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشد.

وی قابلیت خم پذیری بدون حرارت (خم سرد) را ازمهمترین ویژگی این لوله‌ها دانست و افزود: این کارخانه به عنوان بزرگترین تولید کننده لوله‌های نسوز در شرق کشور، نسل جدیدی از لوله‌های برق را برای مصرف کنندگان فراهم کرده است.

وی لوله‌های برقی نسوز UPVC با برند نیوداکت را از مهمترین‌ترین ویژگی لوله‌های اصلی این شرکت برشمرد و ادامه داد: این لوله‌ها قابلیت خم پذیری بدون حرارت را دارا می‌باشند که به وسیله فنر‌های مخصوصی انجام می‌شود و با توجه به این مزیت، نیازی به هیچ گونه اتصالات در پروژه نیست.

مدیر عامل کارخانه مهراس کویر با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد محصولات کارخانه مهراس کویر به خارج از استان صادر می‌شود، گفت: برخی از محصولات این کارخانه نیز به کشور عراق صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب نام گذاری شده است، ادامه داد: نام گذاری سال‌های از سوی رهبری تاثیر بسیاری بر روند و پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور دارد.

یوسفی با بیان اینکه با توجه به نوآوری و فناوری به کار رفته شده در محصولات دانش بنیان این کارخانه توانسته ایم رقابت خوبی در سطح کشور با دیگرمحصولات هم نوداشته باشیم، گفت: باید برای تولید مطلوب و ایجاد بازار رقابت از روش‌های نوین، به روز و با خلاقیت در تولیدات محصولات استفاده کنیم.

وی رشد اقتصادی و توسعه بازار را به عنوان یک ابزار قوی برای محصولات تولیدی دانست و افزود: با کار تیمی و گروهی براساس فناوری‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان بومی و تجربه توانسته ایم به محصول دانش بنیان در حوزه لوله‌های یو پی وی سی دست پیدا کنیم.

یوسفی تولید لوله‌های برقی نسوزو لوله و اتصالات ساختمان در تاسیسات مکانیکی ساختمان را از مهمترین تولیدات این کارخانه دانست.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

عناوین برگزیده