تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۸۵۴۱۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ساخت ۱۰ شهرک جدید در کشور

‌می‌متالز - سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ساخت ۱۰ شهرک جدید در استان‌های البرز، فارس، یزد و آذربایجان غربی به تصویب رسید.

به گزارش می‌متالز، در راستای موضوع ساخت ۴۰ شهر و شهرک جدید در کشور که از سال گذشته مطرح شده به تازگی احداث ۱۰ شهرک جدید به تصویب رسیده است.

به گفته ارسلان مالکی ـ سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن مجموع مساحت این شهرک‌ها ۸ هزار و ۱۵۰ هکتار است که ۴ شهرک در استان فارس، ۴ شهرک در استان البرز، یک شهرک در آذربایجان غربی و یک شهرک هم در استان یزد قرار دارد. ساخت واحد‌هایی با طبقات کم در این شهرک‌ها در اولویت است.

اوایل مهرماه، علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت که برای تهران سه شهر جدید «خوارزمی»، «فردوس» و «اعتمادیه» را داریم که طرح خوارزمی و فردوس آماده شده و در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته است. بعد از تصویب برای شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می‌شود و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

با توجه به بحث کم‌آبی در کشور، موضوع تامین آب شهرک‌های جدید از جمله چالش‌هایی است که کارشناسان منابع آبی و محیط زیست معتقدند باید برای آن تمهیداتی اندیشیده شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده