تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۸۵۴۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه ۲۹ آذر؛

بانکی‌ها عامل رشد بازار سرمایه/ نوسان در بازار ارز ادامه دارد؟

‌می‌متالز - بررسی بازار‌های مالی نشان می‌دهد: قیمت نفت، سنگ آهن در جهان رشد داشته و دلار نیز در ایران دوباره وارد کانال صعودی شد.

به گزارش می‌متالز، امروز دلار بر پایه ۳۸ هزار تومان کار خود را آغاز کرد و ۳۸ هزار و ۸۸۰ تومان قیمت خورد، اما روند صعودی در بازار باعث رشد نرخ این کالا بود و اکنون در بازار با قیمت ۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود. با اینکه این نرخ نسبت به روز‌های اخیر کمی پایین‌تر است، اما بررسی‌ها بیانگر آن است که تقاضای دلار اجازه کاهش قیمت را نمی‌دهد. در این میان، برخی کارشناسان معتقدند اگر اکنون قیمت ارز پایین‌تر از نرخ واقعی تعیین شود نه تنها خروج ارز و تقاضا بالا می‌رود بلکه همه این موارد دوباره قیمت‌ها را به سمت رشد خواهد داد. حالا باید دید بانک مرکزی در بازار غیر رسمی چه رفتاری دارد.

در ادامه پس از اینکه بازار سرمایه از کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی خارج و کاهش داشت امروز دوباره با رشد اندکی نسبت به روز گذشته در کانال یک میلیون و ۴۹۶ واحدی به کار خود پایان داد. وبانک، وبملت، وپاسار و حکشتی نماد‌هایی بودند که امروز در رشد بازار سرمایه تاثیر داشتند. خبر افزایش نرخ بهره بین بانکی تا حد زیادی بر این موضوع تاثیر داشت، به بیان بهتر بانکی‌‎ها امروز در آخرین روز معاملاتی هفته و البته پاییز و عامل رشد بازار سرمایه بودند.

از سوی دیگر، اونس جهانی در پایه ۱۸۱۵ دلار ایستاد و طلای ۱۸ عیار و سکه تمام بهار آزادی به ترتیب یک میلیون و ۷۴۵ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان قیمت خوردند. مکانیزم‌های بازار نشان دهنده روند صعودی در بازار است.

همچنین وضعیت بازار فولاد در جهان نشان می‌دهد سنگ آهن همچنان روند صعود را طی می‌کند به طوری که دوباره این محصول به کانال ۱۱۰ دلار وارد شده است. همچنین آهن قراضه ترکیه، شمش فولاد CIS و نورد ورق گرم فوب چین بدون تغییر ماندند و به ترتیب ۳۸۵، ۵۱۶ و ۶۰۰ دلار قیمت خوردند، ضمن اینکه شمس صادراتی ایران ۴۶۳ دلار در فوب خلیج فارس قیمت خورد.

سری هم به بازار نفت جهان زدیم. نفت برنت و اوپک نیز روند صعودی داشتند و بر پایه ۸۰ دلار ایستادند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده