تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۸۵۵۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ظرفیت تولید فولاد جهانی تا سال ۲۰۲۵

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، میزان ظرفیت فولاد جهانی تا سال ۲۰۲۵ حدود ۵.۹ درصد رشد خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، وب سایت SteelOrbis با استناد به گزارش کمیته علم، فناوری و نوآوری در بخش فولاد OECD در روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) گزارش داد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) رشد ظرفیت فولادسازی جهانی را در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ حدود ۵.۹ درصد پیش بینی کرده است.

فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) اعلام کردند فعالیت سرمایه گذاری مستمر باعث افزایش ظرفیت فولادسازی به ویژه در آسیا می‌شود.

به نقل از برخی منابع خبری، مازاد ظرفیت جهانی همچنان یک مشکل جدی پیش روی بخش فولاد جهان است. در گزارش گزارش کمیته علم، فناوری و نوآوری در بخش فولاد OECD آمده است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده به لطف فعالیت‌های سرمایه گذاری مستمر در پروژه‌های جدید، میزان ظرفیت فولاد جهانی به ویژه در آسیا، افزایش یابد.

در این میان معامله گران در روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) اعلام کردند در مجموع ۵۳.۵ میلیون تن تاسیسات جدید فولادسازی در جهان در حال تکمیل است و قرار است تا سه سال آینده به بهره برداری برسد. در عین حال بررسی‌ها نشان داد حدود ۹۰.۸ میلیون تن ظرفیت برای تولید فولاد در مرحله برنامه ریزی است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) اعلام کردند با اینکه شرایط بازار فولاد در سال ۲۰۲۱ وضعیت مثبتی را نشان داد، شرایط بازار اکنون در حال ضعیف شدن است و فشار‌های مازاد ظرفیت در حال افزایش می‌باشد.

تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) اعلام کردند بیشتر سرمایه گذاری در آسیا در نصب کوره‌های بلند سنتی در مقیاس بزرگ خواهد بود، در حالی که رشد ظرفیت در سایر مناطق شامل کوره‌های قوس الکتریکی است.

به نقل از برخی تاجران، شرکت‌های فولادی چین به تمرکز سرمایه گذاری خود در ظرفیت‌های خارج از کشور، عمدتاً در آسیا و آفریقا، ادامه می‌دهند. این در حالی است که ظرفیت فولادسازی چین در چند سال گذشته نسبتاً ثابت مانده است.

فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) اعلام کردند تا پایان سال ۲۰۲۲، ظرفیت تولید فولاد خام جهانی ممکن است به ۲.۴۶ میلیارد تن برسد. این در حالی است که میزان ظرفیت تولید فولاد خام جهانی نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۲۹.۵ میلیون تن یا ۱.۲ درصد افزایش یافته است. باید توجه داشت که خاورمیانه و آسیا به ویژه ایران، هند و ویتنام تقریباً یک سوم این رشد را تأمین می‌کنند.

در عین حال به نقل از برخی منابع خبری، انتظار می‌رود استفاده از ظرفیت تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ بدتر شود. بارگیری واحد‌های فولادسازی تا پایان سال ۲۰۲۲ ممکن است به ۷۷.۱ درصد برسد که در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۸.۵ درصد بوده است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، تولید جهانی فولاد در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ به ۱.۵۵۳ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی فولاد نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۳.۹ درصد کاهش همراه بوده است. به نقل از برخی منابع خبری در سال ۲۰۲۱، تولید جهانی فولاد تصفیه نشده به ۱.۹۵ میلیارد تن رسید که ۳.۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است.

فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) اعلام کردند طبق پیش بینی‌های انجمن جهانی فولاد، مصرف جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ با ۲.۳ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۱.۷۹۶ میلیارد تن خواهد رسید. همچنین انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳، مصرف فولاد ۱ درصد افزایش یابد و به ۱.۸۱۴ میلیارد تن برسد. باید توجه داشت که چشم انداز سال ۲۰۲۳ به تقویت سیاست پولی و توانایی بانک‌های مرکزی برای مهار انتظارات تورمی بستگی دارد.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده