تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۸۵۹۷۷
سرویس خبر : انرژی

تولید غول انرژی روسیه در ساخالین رکورد زد

‌می‌متالز - شرکت دولتی گازپروم روسیه گزارش داد که سطح تولید خود را در یکی از بزرگترین میادین میعانات گازی در منطقه ساخالین به بالاترین رقم رسانده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت دولتی گازپروم روسیه روز دوشنبه گزارش داد که سطح تولید خود را در یکی از بزرگترین میادین میعانات گازی در منطقه ساخالین به بالاترین رقم رسانده است.

میدان کرینسکویه Kirinskoye در دریای اُخُتسک Okhotsk که نه سال پیش افتتاح شد، اولین ذخایر گاز روسیه محسوب می‌شود که از یک مجتمع زیر آبی برای تولید استفاده می‌کند.

به گفته والری گوریانوف، رئیس شرکت تابعه گازپروم که مسئول این پروژه است، تولید روزانه به حدود ۹.۳ میلیون متر مکعب (میلی متر مکعب) گاز در ماه اکتبر رسید که بی‌سابقه است.

این رقم نسبت به بازده روزانه ۰.۷۸۲ میلیون مترمکعبی در سال ۲۰۲۰ و ۱.۲ میلیون مترمکعبی در سال ۲۰۲۱، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

گوریانوف توضیح داد که "در تابستان و پاییز، شرایط آب و هوایی و عملیات میدانی به این شرکت اجازه داد تا به کار بر روی توسعه زیرساخت و اصلاح میدان کرینسکویه ادامه دهد. "

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کنونی تولید این کانسار ۵.۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال است، افزود: ظرفیت برای افزایش بیشتر ارقام تولید نیز ایجاد شده است. به همین دلیل این میدان به سقف تولید خود نرسیده است و پتانسیل رشد حتی بدون در نظر گرفتن ارتقا‌های فنی آینده باقی می‌ماند.

گوریانوف همچنین تأکید کرد که گازپروم مطابق با برنامه‌های تایید شده و برنامه‌های عرضه خود کار می‌کند، حتی در حالی که امسال این شرکت "با وضعیت تغییر قالب جهانی بسیاری از روابط روبرو شده است. "

بر اساس این گزارش، این شرکت مجبور شده است زنجیره‌های تامین و قرارداد‌های موجود را اصلاح کند و با محدودیت‌های فناوری نیز مقابله کند.

پیش از این در ماه دسامبر، هیات مدیره گازپروم یک برنامه سرمایه گذاری بی سابقه ۲.۳ تریلیون روبلی (۳۳ میلیارد دلار) را برای سال ۲۰۲۳ تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده