تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۸۵۹۸۳
سرویس خبر : زمین شناسی

۲۰۰ میلیارد ریال برای اکتشاف مس و طلا در گناباد تخصیص یافت

‌می‌متالز - فرماندار گناباد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای انجام عملیات اکتشاف و استخراج مس و طلا در این شهرستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی توسط دولت تخصیص یافت.

به گزارش می‌متالز، رضا نصیری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی اکتشاف‌های مس و طلا از عمق ۱۰۰ تا یک هزار متری در گستره‌ای از روستای نجم آباد بخش کاخک شهرستان گناباد توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ۱۰ روز گذشته افزود: بر اساس برآورد‌های نخست قرار بود در این محدوده معدنی در ابتدا به مس و بعد به طلا دست یابند، اما در روز‌های ابتدایی عملیات اکتشافی دستاورد‌های اکتشاف بیش از حد انتظار بود و ابتدا به رگه‌هایی از طلا در عمق زمین دست یافتند.

وی با بیان اینکه بعد از اکتشاف مس و طلا، بهره برداری از معدن در این منطقه آغاز می‌شود، بیان کرد: این مساله تحول اقتصادی در منطقه را موجب خواهد شد و علاوه بر مسایل بانکی و مالیاتی بخشی از سود فعالیت‌های معدنی این بخش به شهرستان گناباد اختصاص می‌یابد.

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان خراسان رضوی هم گفت: با عنایت به واگذاری پهنه اکتشافی گناباد و بجستان به مساحت تقریبی حدود یک هزار کیلومتر مربع به این شرکت، اقدامات لازم جهت انجام مطالعات پی‌جویی و شناسایی در سطح پهنه مذکور انجام و منجر به شناسایی ۱۴ محدوده اکتشافی اولویت‌دار شد.

علیرضا جلاییان با اشاره به اخذ پنج فقره پروانه اکتشاف در محدوده‌های چاه مسی، کلاته آهنی، چیلار، کلاته رود گز و بی بی غیبی در شهرستان‌های گناباد و بجستان طی امسال تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت انجام اکتشافات تکمیلی در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار گرفته و از ابتدای آذر ماه امسال نسبت به جاده سازی‌های مورد نیاز، حفر ترانشه‌های اکتشافی و احداث سکو‌های حفاری لازم در محدوده چاه مسی اقدام شد.

وی اضافه کرد: همزمان نیز تجهیز و آماده سازی محدوده چیلار جهت شروع عملیات اکتشافی در دست اقدام و در ۲ محدوده دیگر نیز در حال تهیه اسناد برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار هستیم.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده