تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۸۳۶۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۰۰۰ پروانه بهره‌برداری معدن در خراسان رضوی صادر شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی بیش از هزار پروانه بهره‌برداری معدن صادر شده است و شهرستان بردسکن، دومین قطب معدنی در استان است که در حوزه مس و طلا سرآمد است.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی، اظهار داشت: خراسان رضوی به لحاظ معادن در ردیف پنج استان اول کشور قرار دارد و بعضی از معادن، به دلیل افت بازار و مشکلات سرمایه‌ای از حالت اقتصادی خارج شده‌اند و از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰۰ معدن به مزایده گذاشته شده که یکی از بزرگ‌ترین معادن مربوط به شهرستان بردسکن است.

وی افزود: یکی از سیاست‏‌های وزارت صمت، واگذاری معادن غیرفعال به افراد سرمایه‌دار، کارآمد و قوی است، ارزش افزوده سالانه معادن در استان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

رجبی تصریح کرد: عملیات اکتشاف مواد معدنی همواره در استان انجام و پهنه‌های معدنی از طریق مزایده واگذار می‌شود و به‌تازگی در حوزه طلا، سنگ آهن و باریت اکتشافات جدیدی انجام شده و هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم که اکتشاف مواد معدنی در استان متوقف شود.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی از مطالعه ۳۰ محدوده اکتشافی در حوزه شهرستان بردسکن خبر داد و گفت: ۳۰ محدوده دیگر نیز در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به شناسایی ۳۷۰ واحد تولیدی تعطیل‌شده تا پایان سال گذشته در خراسان رضوی، افزود: بیش از ۶۰ واحد وارد چرخه تولید شده‌اند و بقیه به مرور فعال خواهند شد.
رجبی خاطرنشان کرد: ۶ هزار واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در خراسان رضوی فعالیت دارند که زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این واحد‌ها فراهم شده است و در حوزه اصناف نیز ۲۵۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که ۵۰۰ هزار نفر هم در حوزه اصناف فعالیت دارند.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی اظهار کرد: در ۸ ماه امسال بیش از هزار پرونده واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی دارای مشکل بررسی شد که بیش از هزار مصوبه به دنبال داشت و خوشبختانه مشکل ۸۵ درصد واحد‌های تولیدی برطرف و بیش از ۱۰ هزار شغل در این واحد‌ها تثبیت شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده