تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۸۶۰۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد ۸.۶ درصدی فرآوری مواد معدنی در سمنان

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از رشد ۸.۶ درصدی فرآوری مواد معدنی در این استان خبر داد و گفت: به ایجاد ۱۰۰ واحد فرآوری مواد معدنی در استان سمنان نیاز است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان امشب در جلسه رویداد روستای نوفن که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به اینکه در ابتدای سال دو واحد فرآوری معدنی در استان سمنان ایجاد شد، اظهار کرد: با ایجاد ۶ واحد جدید، تعداد واحد‌های فرآوری مواد معدنی در استان به عدد هشت رسید.

وی بیان کرد: ایجاد هشت واحد فرآوری مواد معدنی با هدف افزایش ارزآوری و ارزش‌افزوده در سال آینده در دستور کار است که در مجموع شاهد فعالیت ۱۶ واحد فرآور خواهیم بود.

صادقی، با اشاره به فعالیت قریب به ۵۰۰ واحد معدنی در استان سمنان گفت: برای افزایش ارزش‌افزوده در استان سمنان به ایجاد ۱۰۰ واحد فرآوری نیاز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان میانگین بالاتر از کشوری، در رشد فرآوری مواد معدنی را تا آبان ماه سال جاری به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: میانگین کشوری هشت درصد رشد است که استان سمنان به عدد ۸.۶ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد نمک کشور و ۴۳ درصد گچ کشور در استان سمنان تولید می‌شود، گفت: ۸۵ درصد زئولیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

معاون استاندار سمنان، توسعه استان را در گرو تکیه بر علوم دانش‌بنیان دانست و تصریح کرد: شرکت‌هایی که مشکلات و نیاز‌های استان را از طریق علم برطرف می‌کنند، ارزش‌افزوده را برای این استان به ارمغان می‌آورند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان با کمتر از یک درصد از جمعیت، یک پنجم کل اعتبارات رونق تولید، معادل ۲۰ درصد تسهیلات کشور را پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: در حوزه تبصره ۱۸ به میزان ۱۲۴ درصد جذب داشته‌ایم که با رشد ۲۴ درصدی همراه شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان سمنان عنوان کرد: ضروری است با نرخ بالای دانش‌آموزی و دانشجویی و همچنین سرانه بالای سواد در استان، تعداد شرکت‌های فناور بیش از پیش افزایش یابد.

صادقی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد مشاغل استان سمنان، خدماتی است، گفت: باید مشاغل نوین در مقوله‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی گسترش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده