تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۸۶۰۹۹
سرویس خبر : محیط زیست

سلاجقه: اجازه نمی‌دهیم تا اصول زیست محیطی فدای برخی مبانی توسعه‌ای شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دو کارخانه پتروشیمی و فولاد دو موضوع نگران کننده محیط زیست هستند، گفت: اجازه نمی‌دهیم تا اصول زیست محیطی فدای برخی مبانی توسعه‌ای شود.

به گزارش می‌متالز، علی سلاجقه عصر امروز در نشست با فعالان و علاقمندان محیط زیست در استان اردبیل اظهار داشت: اردبیل با وجود اینکه ظرفیت گردشگری بسیاری دارد، اما وضعیت ورودی این شهر نامناسب بوده و وجود زباله‌ها کریه به اردبیل بخشیده است.

وی با بیان اینکه باید پلاستیک‌ها از چرخه حذف شوند، بیان کرد: در صیانت از محیط زیست و پاکسازی شهر بهره‌گیری کمتر از کیسه‌های پلاستیکی و جایگزین نمودن آن با کیسه‌های پارچه‌ای و یا قابل بازیافت از جمله دیگر برنامه‌های محوری بوده که می‌تواند در پایین آوردن سطح تولید زباله مفید واقع شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری نشست منطقه‌ای با مشارکت ۱۱ رئیس سازمان محیط زیست کشور‌های همسایه ادامه داد: در این نشست دستاورد‌های خوبی را شاهد بودیم و مقرر شد مشکلات محیط زیست عنوان شده در ابعاد استانی و ملی حل شوند.

سلاجقه در مورد وضعیت نامناسب رود ارس و آلودگی‌های آن افزود: نشست‌های متعددی را با سران کشور ارمنستان برگزار کردیم که قرار است در چند روز آینده روسای کشور‌ها در نقطه صفر مرزی دورهم آیند و پایان آلودگی را جشن بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر وزارت نیرو و دادستانی کشور، وزارت امور خارجه نیز پای کار است تا مصوبات در این حوزه به انجام رسیده و رنج مردم و دغدغه آن‌ها از بابت آلودگی رود ارس به عنوان رود مشترک کشور‌های همسایه برطرف شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دو کارخانه پتروشیمی و فولاد دو موضوع نگران کننده محیط زیست هستند، گفت: در مورد پتروشیمی خط تولید راه‌اندازی شده هیچ آلودگی ایجاد نمی‌کند با اینکه کشور نیاز به توسعه دارد، اما اجازه نمی‌دهیم تا اصول زیست محیطی فدای برخی مبانی توسعه‌ای شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده