تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۸۶۱۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل محیط‌ زیست لرستان:

فعالیت‌های مخرب معادن منجر به تخریب محیط زیست در چگنی شده است

‌می‌متالز - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: معادن گا‌هاً با فعالیت‌های مخرب و بی‌ضابطه خود و همچنین عدم پرداخت به موقع حقوق دولتی و... باعث تخریب محیط زیست و دل نگرانی مردم شهرستان چگنی شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، علی سالاروند در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر سراب دوره، اظهار داشت:  شهر چگنی با مرکزیت سراب دوره یکی از شهرستان‌های بکر و با پوشش جنگلی انبوه استان محسوب می‌شود که از لحاظ محیط زیست طبیعی با توجه به اینکه قسمت مهمی از منطقه حفاظت شده سفیدکوه در آن واقع شده است حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه شهرستان چگنی از معدود شهر‌هایی است که به جهت پوشش جنگلی و مرتعی انبوه، به محل دفن پسماند تبدیل شده که مشکلات محیط زیستی را به وجود خواهد آورد، افزود: مدیریت پسماند این شهر بسیار حائز اهمیت است و مدیریت اصولی پسماند‌های آن برای جلوگیری از تهدید علیه بهداشت عمومی لازم و ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان در خصوص معادن دوره چگنی گفت: این معادن گا‌هاً با فعالیت‌های مخرب و بی‌ضابطه خود و همچنین عدم پرداخت به موقع حقوق دولتی و... باعث نگرانی مردم شهرستان چگنی شده‌اند.

سالاروند افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در صورت مشاهده هر گونه تخطی از قوانین و عدم توجه به مباحث محیط زیستی از طرق قانونی با مسببین آن برخورد خواهد کرد.

وی گفت: در شهرستان چگنی چند معدن در محدوده مناطق حفاظت شده استان بوده است که به علت تخطی از قوانین و پایان پروانه بهره‌برداری شان در حال حاضر تعطیل شده‌اند و تا تمکین به قوانین و تحقق حقوق عامه و حقوق دولتی اجازه فعالیت به آن‌ها داده نخواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان موضوع شکار و صید را در این شهرستان حائز اهمیت دانست و خواستار همکاری مردم طبیعت دوست این شهرستان برای احیاء حیات وحش منطقه شد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده