تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۵۳
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۸۶۳۳۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
با افزایش ۲.۹درصدی در آذر:

قیمت مسکن بازهم گران شد و به میانگین ۴۸ میلیون تومانی رسید!

‌می‌متالز - قیمت مسکن باز هم گران شد و با افزایش ۲.۹ درصدی در آذر به میانگین ۴۸ میلیون تومانی رسید و حجم معاملات هم ۲۷ درصد رشد کرد!

به گزارش می‌متالز، طبق آمار بانک مرکزی، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده تهران در آذر به ۱۰.۲ هزار واحد رسید که نسبت به آبان ۲۷.۲ و ماه مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع هم با افزایش ۲.۹ درصدی به ۴۸ میلیون تومان رسید.

بررسی جزئی‌تر هم نشان می‌دهد از مجموع ۱۰.۲ معامله، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۹ درصدی بیشترین سهم را اختصاص داده اند. با این وجود این سهم در مقایسه با آذر سال گذشته ۴.۲ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با عمر بیشتر در گروه‌های ۱۱ تا ۱۵ سال و بیش از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده نیز حاکی از آن است که در بین مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵ درصدی از کل معاملات بیشترین قرارداد‌های مبایعه‌نامه را اختصاص داده است. مناطق ۱۰ و ۲ نیز با سهم ۹.۴ و ۹.۳ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده با ۹۴.۴۱ میلیون تومان برای منطقه یک و کمترین متوسط قیمت با ۲۴.۴۹ میلیون تومان برای منطقه ۱۸ بود. همچنین در آذر ۱۴۰۱ شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران و کل مناطق شهری به ترتیب نسبت به ماه گذشته از آن ۲.۵ و ۳ درصد افزایش یافته است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده