تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۲۸۷۴۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تامین سرمایه در گردش از بزرگ‎‌ترین موانع افزایش تیراژ خودرو است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص موانع پیش روی تولید و افزایش تیراژ در صنعت خودرو به بیان توضیحاتی پرداخت.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص موانع پیش روی تولید و افزایش تیراژ در صنعت خودرو به بیان توضیحاتی پرداخت.

رضا تقی پور انوری در خصوص موانع پیش روی بخش تولید اظهار داشت: تامین سرمایه، ثبات در اقتصاد، ثبات در قیمت مواد اولیه و قطعات و در نهایت بحث سرمایه در گردش به عنوان یکی از موانع بزرگ تولید مطرح است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه رشد نرخ ارز به طور طبیعی تامین سرمایه در گردش بیشتری را ایجاب می‌کند، در ادامه تصریح کرد: سرمایه در گردش از محل شیوه‌های معمول همچون دریافت وام قابل تامین نخواهد بود و یا به دشواری حاصل می‌شود. این موضوع بنگاه‌های تولیدی را به طور معمول دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کند که به شکل کاهش حجم تولید ظهور و بروز می‌یابد.

تقی پور انوری یادآور شد: به موجب رفع موانع تولید بر اساس آنچه که مورد تاکید مقام رهبری نیز است، تولید جان می‌گیرد و به تعبیری ارتقای میزان تولید ناخالص ملی اتفاق می‌افتد که این به معنای ارتقای رفاه عمومی و اجتماعی و مهم‌تر از همه اشتغالزایی برای قشر عظیمی از جامعه خواهد بود که علی رغم برخورداری از مهارت و تحصیلات دانشگاهی، نتوانسته اند جایگاه شغلی مناسب موقعیت خود را پیدا نمایند.

وی با توجه به اینکه یکی از آثار مثبت ایجاد اشتغال در جامعه جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است و صنعت خودرو در اشتغالزایی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، گفت: در انتخاب صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع راهبردی تردیدی نیست و خودروسازی در دنیا نیز از رشته فعالیت‌هایی است که موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودرو مشتمل بر حوزه‌های ساخت قطعات، تعمیر و نگهداری است و به طور کلی حوزه‌ای است که علی‌رغم خودکارسازی و بهره‌گیری از خدمات اتوماسیون، هنوز در دنیا به عنوان یکی از صنایع اشتغالزا مطرح بوده و قطعا صنعت خودروسازی داخلی نیز قادر به ایفای این نقش خواهد بود.

منبع: خبر خودرو

عناوین برگزیده