تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۸۷۶۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس:

به تغییر رویکرد‌های سیاسی و بین المللی سطح کلان نیاز داریم/ تکمیل طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای ۴٫۴ میلیارد یورو می‌خواهد

‌می‌متالز - یک کارشناس فولادی گفت: بدون تردید دستیابی به رکورد تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیازمند توسعه همه‌جانبه در بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

به گزارش می‌متالز، علی بیات با اشاره به طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای صنعت فولاد مطرح کرد: کشور برای تکمیل طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای، نیازمند ۴٫۴ میلیارد یورو است و جذب چنین سرمایه‌ای در حال حاضر به راحتی به دست نمی‌آید. بر همین اساس در آینده به همگرایی دیپلماسی اقتصادی و تغییر رویکرد‌های سیاسی و بین المللی سطح کلان نیاز داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر چه این موارد به عنوان بخش مشهودتر مشکلات صنعت فولاد کشور شناخته می‌شود، اما موارد متعدد کوچک و متوسط دیگری نظیر مشکلات سرمایه انسانی، قراردادها، تأمین مالی، بیمه و ارزان فروشی مواد معدنی نسبت به صنایع میانی زنجیره تولید فولاد که منجر به عدم نفع جدی صنایع معدنی می‌گردد، نیز وجود دارد که دستیابی به تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ را تاحد زیادی به چالش خواهد کشید.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: بدون تردید دستیابی به رکورد تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیازمند توسعه همه‌جانبه در بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است؛ بنابراین رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز در دوره‌های آتی نیازمند هدف‌گذاری صحیح و مبتنی بر واقعیت‌های سیاسی، اقتصادی و بر مبنای آینده‌پژوهی و رفع مشکلات سخت‌افزاری زیرساخت‌های صنعت فولاد است.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده